İşinizi bir adım öteye taşıyacak çözümlerimizi keşfedin.
Markete Git
E-ticaret paketleri
Markete Git
Markete Git
Markete Git

Yeni Başlayanlar İçin E-Ticaret Kategori Yönetimi Rehberi

Online satış sitelerinde ürün kategorisi yönetimi kritik önemdedir. Yeni başlayanlar için e-ticaret kategori yönetimi rehberi blogumuzda!

İnternetten alışverişe yeni başlayanların önünde zorlu süreçler vardır. Ürün veya hizmetlerinizi kullanıcılarınıza en doğru şekilde sunmak için birçok konuya dikkat etmeniz gerekir. Kullanacağınız e-ticaret altyapısı seçimi bunlardan en önemlisidir. Seçtiğiniz altyapıda ürün ve kategori yönetimi seçenekleri de bu bağlamda önemli bir diğer konudur. Siteniz için kullanışlı bir kategori ağacı oluşturur, kategorilerinizin başlık ve içeriklerini doğru şekilde planlar ve optimizasyonları zamanında yaparsanız ticari başarılarınızı artırmak için birçok fırsat elde edersiniz. Bu yazımızda yeni başlayanlar için e-ticaret kategori yönetimi rehberi hazırladık.

E-Ticaret Kategori Yönetimi Nedir?

Kısaca ifade etmek gerekirse e-ticaret kategori yönetimi, bir online satış sitesi veya e-ticaret platformunda ürün veya hizmetleri sınıflandırmak ve yönetmek anlamına gelir. Ürün veya hizmetleri farklı niteliklerine göre sınıflandırma e-ticaret ürün ve kategori yönetiminin temelini oluşturur. Bu sayede müşteriler ürünleri daha kolay bulur. İyi bir ürün veya hizmet kategorizasyonu, ziyaretçilerin yaptıkları aramalarda istedikleri sayfalara kolayca ulaşmalarına katkı sağlar. Bu da sitenin ciro ve kârlığını artırmasına zemin hazırlar.

İnternet üzerinden alışveriş yapmak isteyen kullanıcılar bir web sitesini ziyaret ettiğinde sitenin anasayfasına ve kategori düzenine özellikle dikkat eder. Anasayfada yer alan kategoriler sitenin satış konseptini ne kadar iyi yansıtırsa ziyaretçiler site hakkında o denli olumlu kanaatler geliştirir. Ne var ki e-ticaret sitesi açanlar başlangıçta ürün ve kategori yönetiminin ilkelerine pek dikkat etmeme eğilimindedir. Ürünlerin renk, model ve marka bilgilerini girmenin yeterli olduğunu düşünürler.

E-ticarette kategori yönetimindeki eksikler ve hatalar kısa sürede kendini belli eder. Bu yüzden kategori yönetimi nedir ve neden önemlidir diye çeşitli araştırmalar gündeme gelir. Yeni başlayanlar için e-ticaret kategori yönetimi en temelde bir sınıflandırma işlemidir. Bu sürecin organize edilmesi, kategori yönetiminin temelini oluşturur. Bu süreçte hangi kriterlerden hareket edileceği ve süreçlerin takibi kategori yöneticisi veya uzmanlarının temel çalışma alanını oluşturur.

Online alışveriş sitesinde kategorizasyon ne kadar düzgünse kullanıcıların ürünlere ulaşması o kadar kolay olur. Aynı zamanda da site yönetiminin satış takibi, stok yönetimi ve raporlama gibi konularda başarıları da o kadar yükselir. Kategori yönetiminin ürünlere ilişkin renk, model, marka bilgisi girişlerinin yanı sıra stok kodu ve barkod numarası girişleri e-ticaret sitesinin tüm operasyonunun düzgün şekilde ilerlemesini sağlar.

E-Ticarette Kategori Yönetiminin Temel Aşamaları Nelerdir?

Yeni başlayanlar için e-ticaret kategori yönetimi ilk başlarda biraz karışık görünebilir. Oysa sürecin temel mantığı kavrandıktan sonra ilerleme daha sağlam şekilde sağlanır. Kategori yönetimine yeterince özen göstermeyen online alışveriş sitelerinde kullanıcı deneyimleri oldukça sorunludur. Bu durum müşteri kaybı riskini de beraberinde getirir. Peki e-ticaret kategori yönetimi için temel adımlar nelerdir? Bu aşamaları kısaca şu şekilde ifade edebiliriz:

Kategori Ağacı Planlaması: Bir e-ticaret sitesinin ürün veya hizmet sunumunun düzgün olması için öncelikle işlevsel bir kategori ağacına ihtiyacı vardır. Bu noktada şunu düşünmelisiniz. Sitenizde satışını yapacağınız ürün veya hizmetleri hangi başlıklarda sınıflamalısınız? Bu soruya vereceğiniz cevap kategori ağacı planlamanızı sağlam bir temele oturtur.

Kategori Oluşturma: Kategori ağacınızı iyi planladıysanız kategorilerinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu noktada e-ticaret altyapınızın kategori yönetimi konusunda sunduğu imkanlar önemlidir. İyi bir e-ticaret yazılım altyapısı kullanmak kategori oluşturma ve yönetim süreçlerinizi kolaylaştırır. Belirlediğiniz kategori isimlerini ilgili kısma yazarak kategori sayfası oluşturabilirsiniz. Fakat bu aşamada tekrara düşmemeli, ana kategoriler ile alt kategorilerin aynı isimde olmamasına dikkat etmelisiniz.

Alt Kategori Oluşturma: Sitenizde ana kategorileri oluşturduktan sonra alt kategorileri oluşturabilirsiniz. Bu konuda da kategori ağacı planlamanıza göre hareket etmelisiniz. Ana kategorilerde olabildiğince genel terimleri kullanmalısınız. Alt kategori isimlerinde ise daha özel ürün gruplarının isimlerini tercih etmelisiniz. Yeni başlayanlar için e-ticaret kategori yönetimi konusunda bu nokta oldukça önemlidir.

Ürün Ekleme: Yukarıdaki işlemleri tamamladıktan sonra ürün ekleme adımına geçebilirsiniz. Bu aşamada her ürün veya hizmetinizin ilgili kategoriye uygunluk derecesine dikkat etmelisiniz. Ayrıca ürün eklemesi sırasında fiyat ve diğer özellikleri doğru girmeye de dikkat etmelisiniz. Nitekim sitenizde varyant ürünleriniz varsa varyant ürün yönetimi hakkında faydalı bilgilere linki tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Etiket Ekleme: E-ticaret kategori yönetimi sürecinde önemli noktalardan biri de doğru etiketleri eklemektir. Ürün veya hizmetlerinizle gerçekten alakalı ve kullanıcıların sayfaları bulmasını kolaylaştıran etiketler kullanırsanız hem kullanıcı deneyimleri hem de ciro anlamında güzel sonuçlar elde edersiniz.

Ürün Listesinden Kategori Ağacı Nasıl Oluşturulur? 

Yeni başlayanlar için e-ticaret kategori yönetimi konusunda önemli noktalardan biri de kategori ağacı için ürün listelemedir. Nitekim iyi bir kategori ağacının temelini ürün listeleri oluşturur. Sitenizde satışa açacağınız ürün sayısı ne olursa olsun, iyi bir kategori planı oluşturmak için öncelikle ürün listesi oluşturmalısınız. Bu işi daha kolay hale getirmek için uygun bir Excel tablosu hazırlayabilirsiniz. Ürün listesinden kategori ağacı oluşturmanın temel adımları kısaca şu şekildedir:

1. Adım: Tüm ürünleriniz için bir Excel dosyası açın ve ürünlerinizi listeleyin. Bu liste ne kadar kullanışlı olursa ürünlerinizi gruplandırarak kategori ve alt kategorileri oluşturmanız o kadar kolaylaşır.

2. Adım: Ürünlerinizi belirli kriterlere göre sınıflandırın. Örneğin marka, yaş, cinsiyet, beden, renk seçenekleri bunlardan birkaçıdır. Bununla birlikte ürün sayısına da dikkat edin. Sayının az olduğu başlıklar için kriter sayısını artırmamalısınız.

3. Adım: Belirlediğiniz kriterlerden ilk olarak ana kategorileri oluşturun. Bunu yaparken arama hacmi yüksek anahtar kelimeler kullanmanız daha faydalı sonuçlar sağlayacaktır.

4. Adım: Ana kategorilerin ardından alt kategorileri ve kırılımları belirleyin. Bunları da yine arama hacmi yüksek kelimelerden seçmeniz organik arama sonuçlarında görünürlük şansınızı artırır.

5. Adım: Ürün sayısı fazla olan kategorileri gözden geçirin. Bu kategorileri uygun başlıklarda birkaç alt kategoriye bölmeye çalışın. Böylelikle kategori ağacınızın işlevselliği artacaktır.

6. Adım: Az sayıda ürün içeren kategorilerinizi bir üst kategoriye taşımaya çalışın. Sitenizde birkaç ürünlük kategori oluşturmamaya dikkat edin. Bu sayede kategori ağacınız daha kullanışlı hale gelir.

Ürün Sayısına Göre Kategorizasyon Nasıl Yapılır?

Yeni başlayanlar için e-ticaret kategori yönetimi rehberi içinde ele alacağımız bir diğer konu ürün sayısına göre kategorizasyonun nasıl yapılacağıdır. Nitekim bu konu da online satışa yeni başlayanların zihnini çokça meşgul eden konulardan biridir. E-ticaret kategori yönetimi uygulamaları içinde bu gibi konularda özel stratejiler izlemek gerekir. Kısaca ifade etmek gerekirse şunları söyleyebiliriz:

  • Satışa açtığınız ürün sayısı az ise online alışveriş sitenizde olması gereken kategori sayısı daha düşük olmalı. Bu konuda net bir rakam söyleyemeyiz. Burada önemli olan, sitenizdeki kategori yapısı ve isimlerinin ürünlere erişimi kolaylaştırmasıdır.
  • Az sayıda ürününüz varsa ürün sayınızı fazla göstermek adına ürünlerinizi birden fazla kategoriye yerleştirmemelisiniz. Bu tür kategorizasyon şekilleri hem ziyaretçilerin kafasını karıştırır. Hem de arama motoru botlarının ilgili sayfaları tarayıp indekslemesini zorlaştırır.
  • Niş bir pazarda hizmet veriyorsanız ürün sayınız doğal olarak az olacaktır. Bu durumda hedef kitlenizin kullandığı terimleri ve yaptıkları aramaları incelemelisiniz. Basit ve kullanışlı bir kategori ağacı ürünlere erişimi daha da kolay hale getirir. Üstelik arama motoru botlarının sayfalara erişimini de kolaylaştırır.
  • Yatay e-ticaret ile ilgileniyorsanız sitenizde satışa açtığınız ürün sayısı fazla demektir. Bu durumda bazı ürünlerinizi farklı şekillerde kategorize etmeniz faydalı olabilir. Ancak bu konuda kesinlikle abartıya kaçmamalı, kullanıcıların sitenizde yaptıkları aramaları inceleyerek kategorizasyon planınızı revize etmelisiniz.
  • İster yatay isterseniz dikey e-ticaret olsun yeni başlayanlar için e-ticaret kategori yönetimi ilkeleri kullanıcı davranışları, bot taramaları ve sitenin satış konseptiyle mutlaka uyumlu olmalı. Sitenizin genelinde ürün navigasyonunu kolaylaştırırken bunları unutmamalısınız.
  • Sitenizde satışa açacağınız ürün sayısı fazlaysa en başından itibaren düzgün ve işlevsel bir kategori ağacı planı oluşturmalısınız. Bu planlamayı geciktirdikçe işleri daha da zor bir noktaya sürüklemiş olursunuz.

E-Ticaret Sitesi İçin Kategori Ağacı Oluştururken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Web üzerinden satışa yeni başlayanlar kategori ağacı oluştururken nasıl hareket etmeleri gerektiğini merak ediyor. Bu bağlamda e-ticaret kategori sorumlusu planlama yaparken nelere dikkat etmesi gerektiğini öğrenmek istiyor. Yeni başlayanlar için e-ticaret kategori yönetimi rehberimizde bu konuyu madde madde şu şekilde ifade edebiliriz:

  • Kategorilerinizin isimlerini ve sıra düzenini ürünlerinizin özelliklerine ve müşterilerin satın alma davranışlarına göre belirlemelisiniz. Bu noktada kendinize şu soruyu sormalısınız. Hangi kategoriler ve alt kategoriler kullanıcılarınızın aramalarını ve sitenizde gezinmelerini kolaylaştırır?
  • Kategori isimlerini açık ve anlaşılır kelimelerden seçmeli, tanımlayıcı olmasına dikkat etmelisiniz. Ziyaretçileriniz kategori adları konusunda herhangi bir kafa karışıklığı yaşamamalı.
  • Alt kategori isimleri ana kategoriler gibi genel olmamalı. Kullanıcıları daha spesifik bir ürün grubuna ulaştırmalı. Bununla birlikte kafa karıştırmamalı ve gereksiz kırılım içermemeli.
  • Ürünlerinizi müşterilerin yanı sıra tedarikçiler ile perakendeciler ile pazar açısından da değerlendirirseniz daha uygun bir kategorizasyon yapabilirsiniz. Sektörde yaygın bir kullanıma sahip olmayan kelimeler kullanmaktan kaçınmalısınız.
  • Kategori isimlerini özenle seçmeli, benzer veya eş anlamlı başlıklar kesinlikle kullanmamalısınız. Ana kategori ile alt kategori isminin aynı olması hem ziyaretçileriniz hem de botlar açısından olumsuz bir durumdur.
  • Tekil/çoğul kelimelere dikkat etmeli, kategori isimlerini hem tekil hem de çoğul halleriyle kullanmamalısınız. Sitenizde örneğin Ayakkabı diye bir kategori varsa başka bir kategori veya alt kategoride Ayakkabılar şeklinde bir başlık olmamalı. Bunun yerine Spor Ayakkabılar, Deri Ayakkabılar gibi kategori isimleri tercih edebilirsiniz.
  • Kategori ağacını planlarken dikkatli düşünmeli, verdiğiniz kararları haklı gerekçeler olmadıkça değiştirmemelisiniz. Anlık birtakım düşüncelerle yapacağınız yanlış müdahaleler ileride ciddi karışıklıklara neden olabilir.
  • Alt kategorilerde ve kırılımlarda ne kadar iyi planlamalar yaparsanız ürün takip süreçlerinizde o kadar avantaj elde edersiniz. Belli bir ürün grubunda aylık veya yıllık ciro değişimlerini böylelikle daha sağlıklı şekilde ölçümlersiniz.

E-Ticaret Sitelerinde Kategori Sayfaları Nasıl Düzenlenir?

Online alışveriş siteniz için kullanışlı bir kategori ağacı planı oluşturup ana kategorilerinizi ve alt kategorilerinizi oluşturdunuz diyelim. Ardından ürünlerinizi kategorilere atadınız ve etiket ekleyerek ürünlerin ilgili aramalarda çıkmasını kolaylaştırmış olabilirsiniz. Bu işlemler iyi bir kullanıcı deneyimi için yeterli değildir. Aynı zamanda da e-ticaret sitesinde kategori sayfası düzenleme konusunda da aksiyon almanız gerekir. Bu sürecin temel unsurları kısaca şu şekildedir:

Kategori Açıklaması Yazma: E-ticaret sitelerinde ürün açıklamaları ne kadar önemliyse kategori açıklamaları da aynı derecede önemlidir. Sitenizde oluşturduğunuz kategorilerde yer alan ürün ve hizmet seçeneklerini ne kadar iyi ifade ederseniz ilgili aramalarda sayfalarınızın çıkma şansı o kadar artar.

Görselleştirme ve Grafik Düzenleme: E-ticaret kategori sayfaları sadece bilgi içeriklerinden oluşmaz. Aynı zamanda da çeşitli görseller barındırır ve iyi bir grafik düzenine ihtiyaç duyar. Kategori sayfalarınızda estetik yönden güçlü, boyut yönünden düşük, konum ve oran açısından uygun görseller kullanmanız kullanıcı davranışlarını olumlu yönde etkiler.

Arama ve Filtre Seçenekleri: Eğer e-ticaretle profesyonel olarak ilgilenmek istiyorsanız kategori yönetimi süreçlerinde bu konuya da gerekli özeni göstermelisiniz. Ürün ve kategori sayfalarınızda yapacağınız düzenlemeler birçok bakımdan önemli sonuçlar doğurur. Örneğin kullanıcılarınız bir kelimeyi yanlış yazdığında arama seçenekleri optimizasyonuyla onu doğru ürünlere yönlendirebilirsiniz. Aksi durumda ürünün sitenizde olmadığını düşünür ve sitenizden ayrılır.

SEO Optimizasyonu: Kategori sayfaları için açıklama metni yazmış olmak son derece önemli olmakla birlikte tek başına yeterli değildir. Nitekim bu metinlerin temel SEO kriterlerine uygun olması gerekir. Belli bir anahtar kelime stratejisine uygun şekilde optimize edeceğiniz kategori açıklamaları hem botlar hem de ziyaretçileriniz için daha faydalı hale gelecektir.

Fiyat, Stok, Ürün Özelliği Güncellemeleri: Yeni başlayanlar için e-ticaret kategori yönetimi bağlamında bu güncellemeler de önemlidir. Ürünlerin fiyat bilgisinin güncel olmaması siteyi maddi kayba uğratır. Stok bilgilerinin hatalı olması tedarik süreçlerini zorlaştırır. Değişen ürün özelliklerine rağmen gerekli güncellemenin ihmali kullanıcılar nezdinde kötü bir hizmet kalitesi demektir.

E-Ticaret Kategori Sayfaları İçin SEO Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Yeni başlayanlar için e-ticaret kategori yönetimi rehberi içinde ele alacağımız konulardan bir diğeri de kategori sayfaları için SEO optimizasyonunun nasıl yapılacağıdır. Nitekim bu optimizasyon sayesinde arama motoru sorgularında sitenizin görünürlüğünü artırıp sitenize daha fazla ziyaretçi çekebilirsiniz. Kısaca ifade etmek gerekirse kategori sayfaları için e-ticaret SEO optimizasyonları temel unsurları şu şekildedir:

Hedef Anahtar Kelime Analizi: Her SEO çalışmasının temelinde anahtar kelime stratejisi vardır. Sitenizle, ürünlerinizle ve kategorilerinizle ilgili belirleyeceğiniz anahtar kelimeleri kategori sayfanızın gövde metni, başlık, bağlantı metinleri ve meta açıklamalarında mutlaka geçirmelisiniz. Bunu yaparken gereksiz tekrarlardan kaçınmalı, anahtar kelimeleri mantık ve fayda esasına uygun şekilde kullanmalısınız. Ayrıca kategori ağacınızda kullanacağınız başlıkları mutlaka anahtar kelimelerden seçmelisiniz.

Başlık Etiketi Oluşturma: Her kategori sayfasında bir adet ana başlık (H1), birkaç adet alt başlık (H2, H3, vb. ) olması gerekir. Sayfanın ana başlığı kategori ismini ifade ettiği gibi aynı zamanda da hedef anahtar kelimenizi içermeli. Bu kelimenin belli bir arama hacminin olması organik ziyaretçi sayınızın artmasına katkı sağlar. Alt başlıklarda ise ilgili aramalarda en çok kullanılan anahtar kelimeleri geçirmelisiniz.

Meta Açıklamaları: Bir web sayfasında botlar sayfayı taramadan önce meta açıklamalarını tarar. Bu nedenle kategori sayfanızın title (SEO başlığı) ve description (açıklama) kısmında mutlaka anahtar kelimeler kullanmalısınız. Sayfayı ne kadar iyi özetlerseniz ilgili aramalarda görünürlük o kadar artar.

İçerik Optimizasyonu: Kategori sayfanızda yer alan makalenin anahtar kelimeler içermesi görünürlüğü doğrudan etkiler. Belirlediğiniz anahtar kelimeleri ne kadar detaylandırarak ve düzgün şekilde kullanırsanız e-ticaret kategori yönetimi için SEO optimizasyonu o kadar başarılı olur.

Dahili Link Optimizasyonu: Arama motoru botlarının web sayfalarda ilk taradığı bileşenler linklerdir. Bu yüzden kategori sayfalarınız için SEO optimizasyonu yaparken ilgili sayfalara vereceğiniz linkler botların sayfanızı daha iyi anlamasına yardımcı olur. Ancak bu konuda abartıya kaçmamalı, alakasız sayfalara ve fazla sayıda link vermemelisiniz.

E-Ticarette Kategori Yönetimi ile Stok Yönetimi Arasındaki İlişki Nedir?

Yeni başlayanlar için e-ticaret kategori yönetimi ile stok yönetimi arasındaki ilişki de önemli bir konudur. Nitekim online alışveriş sitelerinde kategori birimleri ürünlerin sadece doğru kategorilerde olmasını sağlamakla yetinmez. Ürünlerin stok durumları ve dönüşümleri ile sipariş gereksinimlerini de takip ederler. Eğer sitenizin altyapısında iyi bir e-ticaret yazılımı kullanırsanız kategori yönetimi ile stok yönetimi konusunda birçok süreci daha kolay takip etme imkanı kazanırsınız. Ücretsiz altyapılar ve sektör ihtiyaçlarından uzak yazılımlar bu konuda esnek çözümler sağlamaz. 

Diğer taraftan, e-ticaret kategori yönetimi ürünleri satışa açmak veya mevcut kategoriler arasında ürün geçişleri yapmakla da sınırlı değildir. Aynı zamanda da bazı ürünleri satışa kapama ve fiyatları revize gibi işleri de kapsar. İyi bir e-ticaret yönetim sistemi bu süreçleri de kolaylaştıran pratik çözümlere sahiptir. Nitekim dinamik pazarlarda fiyatlar sık sık değişir. Ürünün tedarik sürecindeki maliyet artışı sitenin kârlılığını olumsuz etkiler. Bu gibi durumlarda ürünü satıştan çıkarmak veya fiyatı revize etmek gerekir. Bu konularda gerekli aksiyonları almak ve takibini sağlamak kategori yönetiminin sorumluluğundadır. 

Bu bakımdan yeni başlayanlar için e-ticaret kategori yönetimi süreçlerinde şu noktayı özellikle vurgulamakta yarar var. Ürün kategorizasyonunda stok yönetimi önemli bir konudur. Ürünlerinizi kategorilendirirken stok durumlarını da dikkate almalısınız. Fiyatları sık değişen veya beklediğiniz performansı gösteremeyen ürünler için özel stratejiler geliştirmelisiniz. İyi satış getiren ve stoklu çalıştığınız ürünler için daha detaylı kategoriler oluşturabilirsiniz. Odak noktanızda yer almayan ve stok durumu sorunlu ürünler için ise gereğinden fazla kategori açmamalısınız. 

E-Ticaret Sitelerinde Menü Alanlarında Kategori Sıralaması Nasıl Olmalı?

Yeni başlayanlar için e-ticaret kategori yönetimi konusunda en çok merak edilen sorulardan biri de menülerde kategori sıralamasının nasıl olması gerektiğidir. Bu konuda farklı birkaç yöntemden yararlanmak mümkün. Bunlar arasında en uygun olanına zaman içinde karar verebilirsiniz. Bu yöntemler arasında en önemlileri şu şekildedir: 

Alfabetik Sıralama: Sitenizde kategorileri sıralamak için kullanabileceğiniz ilk sıralama şekillerinden biri alfabetik sıralamadır. Bu yöntemle müşterileriniz kategorilerinizi ve ürünlerinizi alfabetik düzen içinde görme ve inceleme imkanı elde eder.

Çok Satanlar: E-ticaret kategori yönetiminde satış hacmine göre kategori sıralaması oluşturmak da yaygın bir yöntemdir. Bu yöntem de ziyaretçilerinizin ilgisini çeker ve benzer ürünleri sepete eklemelerini teşvik eder.

Popüler Ürünler: E-ticaret sitelerinde belirli dönemlerde bazı ürünlere talep artar. Bu süreçleri daha iyi değerlendirmek için menü alanlarınızda Popüler Ürünler başlığı oluşturabilirsiniz.

Öne Çıkarmak İstediğiniz Ürünler: E-ticaret sitelerinde bazı ürünler stratejik bir öneme sahip olabilir. Bu ürünleri özel bir kategoride toplayarak üst menü veya yan menülerinizde gösterebilirsiniz. Bu yöntemlerle oluşturacağınız kategori sıralaması sitenizin ticari performansını olumlu yönde etkileyebilir. 

Referanslar

Sektör uzmanlığı ve büyük marka deneyimi...

Tüm Referanslarımız
Uludağ Üniversitesi ULUTEK Teknoloji Geliştirme Bölgesi K:1 D:124 Görükle Nilüfer/BURSA
İletişim Formuna Git
Numaranızı Bırakın Biz Sizi Arayalım
Güvenlik Kodu
Hipotenüs Hipotenüs® Yeni Nesil E-Ticaret Sistemleri ile Hazırlanmıştır.