İşinizi bir adım öteye taşıyacak çözümlerimizi keşfedin.
Markete Git
E-ticaret paketleri
Markete Git
Markete Git
Markete Git

İyi Bir E-Ticaret Sitesi Nasıl Olmalı?

Online alışveriş sitenizi iyi bir e-ticaret sitesi haline getirecek yöntemleri, tavsiyeleri ve püf noktalarını blogumuzda kısaca derledik.

E-ticaret sitelerinin sayısı her geçen gün artıyor. Gelişen teknolojiyle birlikte siteler arasındaki rekabet koşulları zorlaşıyor. Kullanıcılarına iyi bir alışveriş deneyimi sağlayan siteler rekabette öne geçiyor. Bu yüzden online satışa yeni başlayan siteler iyi bir e-ticaret sitesi olmak için nelere dikkat etmeleri gerektiğini merak ediyor. Aslına bakarsanız, bir e-ticaret sitesinin etkili ve başarılı olması için altyapısından site tasarımı ve hizmet kalitesine kadar birçok konuya dikkat etmesi lazım. Bu konu genişliği birçok site yöneticisinin kafasını karıştırabiliyor. Eğer iyi bir e-ticaret sitesi nasıl olur diye merak ediyorsanız aradığınız kısa ve faydalı bilgileri bu yazımızda bulabilirsiniz.

İşletmeye Uygun Bir E-Ticaret Paketi Seçimi 

Konumuza öncelikle e-ticaret paketi seçiminden başlayalım. Nitekim online satışa yeni adım atan birçok girişimci, hangi altyapıyı kullanması gerektiğini seçmekte zorluk çekiyor. Altyapının yanı sıra uygun e-ticaret için paket seçimi de bu bağlamda önemli bir konudur. Günümüzde e-ticaretle ilgilenen sitelerin çok küçük bir bölümünün kendine ait bir yazılımı var. Geri kalan büyük bölüm hazır e-ticaret sitesi kullanma yoluna gidiyor. Ve eğer gerçekten de isabetli bir seçim yapmışlarsa ortaya başarılı sonuçlar çıkıyor. Yanlış seçimler ise işletmelerin ekonomik verimliliğini ve kârlılığını düşürüyor.

İşletmenize uygun bir e-ticaret paketi seçerken öncelikle faaliyet alanınıza, ürün çeşitliliğinize ve iş modelinize dikkat etmelisiniz. Eğer kurumsal müşteri pazarında faaliyet göstermek istiyorsanız ücretsiz altyapılarla başarılı sonuçlar elde edemezsiniz. Bu sitelerde imkanların sınırlı, güvenlik açıklarının yüksek oluşu büyümenizi engeller. Ücretli altyapılarda ise sistemin sunduğu olanakların ihtiyaçlarınıza çözüm sağlayıp sağlamadığını değerlendirmelisiniz. Bu bağlamda yazılımların demo sürümleriyle test yapmanız doğru kararlar almanıza katkı sağlayacaktır. 

E-ticaret paketi seçiminin başka birçok püf noktası mevcut. Örneğin hangi e-ticaret entegrasyonları için destek sağladığı, özel etiket tanımlamaya izin verip vermediği bu bağlamda önemlidir. Üye veya ürün grubu bazında indirim imkanları, detaylı filtreleme seçenekleri, SEO uyumluluk gibi konularda da tercih yaparken dikkatli olmalısınız. Bu konular hakkında daha geniş bilgileri İşletmeye Uygun E-Ticaret Paketi Nasıl Seçilir? yazımızda bulabilirsiniz. Nitekim iyi bir e-ticaret sitesi kurmanız için altyapı ve paket seçimi bağlamında faydalı birçok bilgi bu yazımızda mevcut. 

Hosting ve Trafik Kotası

E-ticaret altyapısı alanında hizmet veren firmalardan birçoğu, paketle birlikte hosting ve trafik kotası konusunda da müşterilerine destek sağlamakta. Bu konular paketinize dahil ise aslında altyapı sağlayıcınız tarafından olası riskler muhtemelen ortadan kaldırılmıştır. Ancak yine de web sitelerin sunucu tarafında ihtiyaçları farklıdır. İçerik yoğunluğu düşük, trafik miktarı az olan siteler geniş bir sunucu alanına ihtiyaç duymaz. Fakat yüzlerce hatta binlerce ürünü olan e-ticaret sitelerinde hosting ve trafik kotası önemlidir. Çünkü sunucu kaynaklarınız yeterli değil ise site hızınız düşer. Sayfalarınızın geç açılması kullanıcı tarafında olumsuz bir deneyim anlamına gelir. Bu da aslında müşteri kaybetmenize neden olur.

Bu bakımdan iyi bir e-ticaret sitesi için hosting ve trafik kotanızın yeterli olduğundan mutlaka emin olmalısınız. Ücretsiz e-ticaret sitesi kurmak hosting disk kotası yönetiminde uygun maliyet avantajı yaratır. Fakat düşük kaynak kullanımı nedeniyle kötü bir kullanıcı deneyimine neden olur. Her gün binlerce kişinin ziyaret edeceği bir e-ticaret sitesinde bant genişliğinin yüksek olması gerekir. Eğer iyi bir e-ticaret sitesi olmak istiyorsanız bu konudaki ihtiyaçları da karşılamalısınız. Kullanıcılarınız sitenize sadece fiyat ucuzluğu nedeniyle gelmemeli. Sunduğunuz alışveriş deneyiminin kalitesi de davranışlarını etkiler. 

Basit ve Kullanışlı Bir Site Tasarımı

Perakende satışta mağazalar ne kadar önemliyse online satışta da web site tasarımı o kadar önemlidir. Online alışveriş sitenizin basit ve kullanışlı bir tasarımının olması kullanıcıların daha kolay alışveriş yapmalarını sağlar. Günümüzde e-ticaret siteleri arasında artan rekabet koşulları daha sade ve işlevsel temaları ön plana çıkarmakta. Tasarım konusunda müşteri tercihleri ve alışkanlıklarına dikkat etmeniz bu yüzden önemli. Gözü yoran, karmaşık ve kullanımı zor tasarımlar iyi bir e-ticaret sitesi olmanızı engeller. Hatta müşteri kaybetmenize neden olur. Basit ve kullanışlı bir site tasarımı ise daha fazla kullanıcının sitenizi tercih etmesini sağlar. Aynı zamanda da ziyaretçilerinizi müşteriye dönüştürmenizi kolaylaştırır. 

Sade bir web site tasarımı hem kafa karıştırmaz hem de hız sorunlarına yol açmaz. Kullanıcıların satın alma işlemlerini kolaylaştırır, herhangi bir hatayla karşılaşmalarını önler. E-ticarette geniş kitlelere ulaşma imkanı çok yüksektir. Dijital reklamlar ve organik aramalarla siteler her gün çok yüksek ziyaretçi sayılarına ulaşma imkanı elde eder. Ancak bu imkanın her zaman doğru şekilde kullanıldığını söyleyemeyiz. En iyi e-ticaret siteleri tüm potansiyelleri iyi kullanan ve sonuç odaklı çözümleri hayata geçiren sitelerdir. Online satış alanında eğer istediğiniz hedeflere ulaşamıyorsanız paketinizi ve site tasarımınızı gözden geçirerek işe başlayabilirsiniz. Müşteri kitlenizi büyütmek ve pazar payınızı artırmak için tercihiniz her zaman için basit ve kullanışlı site tasarımlarından yana olmalı. 

Responsive Tasarım 

Hangi alanda olursa olsun bir web sitesinin mobil uyumlu olması dijital dünyada varlığını sürdürebilmesinin temel koşullarından biridir. Web sitelere erişimin yarıdan fazlasının mobil üzerinden gelmesi bunda en önemli neden. Mobil uyumlu olmayan siteler arama motoru sonuç sayfalarında çok daha düşük sıralarda çıkıyor. Eğer mobilde de iyi bir e-ticaret sitesi olmak istiyorsanız sitenizin tasarımının responsive olması gerektiğini unutmamalısınız. Bu konuda hizmet sağlayıcınız gerekli çözümleri sunamıyorsa farklı bir firmaya geçmeyi değerlendirebilirsiniz. 

Sayfa Yükleme Hızı

İyi bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz özelliklerinden biri de sayfa yükleme hızıdır. Ki bu konu aynı zamanda da SEO çalışmalarıyla da yakından ilgilidir. Nitekim Google, 2021 yılından bu yana sayfa yükleme hızını arama motoru sonuç sayfalarında bir sıralama kriteri olarak değerlendirmekte. Eğer basit ve kullanışlı bir site tasarımı tercih ederseniz bu konuda önemli bir sorunla karşılaşmazsınız. Sayfa yükleme hızınızı daha da artırmak için ise özellikle görsellere dikkat etmelisiniz. Bu bağlamda en iyi sonuçları WebP dosya formatından alabilirsiniz. Sitenizin hız metriğini kontrol için ise Google web yöneticisi araçları çok işinize yarayacaktır.

Renk ve Font Seçimi

Web site tasarımında renkler ve fontlar birçok bakımdan önemlidir. Her şeyden önce firmanın kurumsal kimliğini yansıtır. Ki bu durum firmanın sektörel konumu açısından önemlidir. Kurumsal renkleri yansıtmayan, konsept bütünlüğü oluşturmayan siteler kullanıcı tarafında güven vermez. E-ticaret sitesinde ana menü ve yan menülerin, ürün ve kategori sayfalarının renkleri ve fontları da bu bağlamda önemlidir. Her sayfasında farklı bir renk ve font kullanan siteler daha düşük profilli bir şirket imajı verir. Online alışveriş sitenizi logonuzdaki renkler ve fontlarla uyumlu şekilde tasarlarsanız iyi bir e-ticaret sitesi olma yolunda önemli bir adım atmış olursunuz. 

Menüler ve Sekmeler

Renk ve font seçimine benzer şekilde menüler ve sekmeler de iyi bir e-ticaret sitesi olmak için önemli konular arasındadır. Siteniz için basit ve işlevsel bir kategori ağacı hazırlarsanız menü ve sekme oluşturmada sorun yaşamazsınız. Kategori adlarınızın ise SEO uyumlu olması önemli bir diğer husustur. Bu isimleri belli bir anahtar kelime stratejisi doğrultusunda seçerseniz organik arama sonuçlarından daha yüksek trafik çekersiniz. İleride site içi ve site dışı SEO çalışmaları yaparken de önemli bir sorunla karşılaşmazsınız. Sitenizde yanlış ve gereksiz kategori adları ve sekmeler çoğaldıkça hem kullanıcıların zihinleri karışır. Hem de SEO çalışmaları sırasında çeşitli sorunlarla karşılaşırsınız. 

Anlaşılabilir ve Yeterli Ürün Açıklamaları

E-ticaret sitelerinde ürün açıklamaları da önemli bir diğer konudur. Nitekim yetersiz ürün açıklamaları kullanıcılarda satın alma davranışının oluşmasını engeller. Merak ettikleri soruların cevaplarını sunan açıklamalar ise siteyi iyi bir e-ticaret sitesi haline getirir. Üstelik iyi hazırlanmış ürün açıklamaları web sitesinin arama motoru sorgularında da üst sıralarda çıkmasına katkı sağlar. Bu nedenle ürün bilgileriniz daima doğru ve kullanıcı odaklı olmalı. Ürünün tanımı, kullanım alanları, avantajları ve varsa dezavantajları açıklamalar kısmında mutlaka olmalı. Bu konuda daha geniş bilgileri Kullanıcı Odaklı Ürün Açıklaması Nasıl Yazılır? isimli yazımızda bulabilirsiniz. 

Görüntü Kalitesi Yüksek Fotoğraflar/Görseller

Online alışveriş sitelerinde ürün açıklamaları kadar önemli bir diğer konu da ürün görselleridir. Bildiğiniz gibi e-ticaret sitelerinde kullanıcılar, ürünleri bizzat görüp inceleme imkanına sahip değildir. Bazı ürünler için numune gönderimi söz konusu olsa da geneline baktığımızda ürünler ancak ürün görselleriyle değerlendirilir. Yani ürünü tanıma ihtiyacını görseller karşılar. Sayfalarınızda eğer kalitesi düşük görseller varsa, ürünler anlaşılmıyor hatta soru işareti yaratıyorsa siteniz iyi bir e-ticaret sitesi olamaz. Kaliteli görseller ise kullanıcı deneyimlerini olumlu yönde etkiler. Aynı zamanda da ürünü satın alma isteği yaratır. 

Ürün Yorumları ve Derecelendirme

E-ticaret müşterilerinin satın alma davranışlarını etkileyen konulardan biri de ürün yorumları ve derecelendirme sistemidir. Kullanıcılar bir ürün ya da hizmetin güzel ve faydalı olup olmadığını anlamak için yorumlara ve derecelere dikkat eder. Bu kısımda karşılaşacakları bilgiler bir tür sosyal kanıt niteliğindedir. Kullandığınız e-ticaret altyapısı ürün yorumları ve derecelendirme sistemini destekliyorsa kullanıcı davranışlarını olumlu yönde etkiler. Ayrıca ürün yorumlarını takip etmeyi de ihmal etmemelisiniz. Eğer bazı ürünleriniz haklı şikayetlere konu oluyorsa bunları satışa kapatabilirsiniz. 

Site İçi Arama Motoru

Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazlarından biri site içi arama motorudur. Sitede kaç ürün olursa olsun ürünlere ulaşmanın en kolay yollarından biri şüphesiz ki site içi arama motorudur. Ziyaretçiler siteye uğradığında aradıkları ürünleri genellikle ilk olarak site içi arama motorunu kullanarak bulmaya çalışır. İyi bir e-ticaret sitesi nasıl olmalı diye merak edenler bu konuyu unutmamalı. Sitenizde arama motoru yoksa veya yeterince işlevsel değil ise bu konuda mutlaka profesyonel hizmet almalısınız. E-ticarete yeni başlayanlar buna özellikle dikkat etmeli. Kullanışlı bir arama motoruna sahip olmayan e-ticaret siteleri iyi bir e-ticaret sitesi olamaz. 

Kampanya ve İndirimler

Günümüzde e-ticaret sitelerine yönelik artan ilginin en önemli nedenlerinden biri şüphesiz ki sitelerin düzenlediği kampanya ve indirimlerdir. Nitekim kullanıcılar sitenize sadece alışveriş yapmak için gelmez. Kampanya ve indirimleri öğrenmek için de gelir. Bu amaçla sitenizi ziyaret edenlerin aradıkları bilgilere kolayca ulaşmaları gerekir. Bu yüzden ana sayfanızda uygun bir kısımda Kampanyalar sekmesi oluşturabilirsiniz. Ayrıca sitenizde devam eden indirimleri göstermek için de uygun banner ve reklam alanlarını kullanabilirsiniz. E-ticaret sitesi fikirleri arasında bu tür konular başlangıçta detay gibi görünür. Ancak sonuçlara etkisi düşündüğünüzden de fazladır. 

Kolay Ödeme Sistemi

E-ticaret sektörünün gelişimine paralel şekilde ödeme çözümleri konusunda da imkanlar artık geniş. Günümüzde e-ticaret kullanıcıları sadece havale ve EFT yoluyla ödeme gerçekleştirmiyor. Alternatif ödeme sistemlerinden de yararlanmayı tercih edebiliyor. Siteniz bu konuda uygun altyapı desteğine sahip ise ödeme konusunda iyi bir kullanıcı deneyimi sağlıyor demektir. Fakat her e-ticaret altyapısında bu desteği bulmak zor. Bu bakımdan, sitenizi iyi bir e-ticaret sitesi haline getirmenin yolları arasında altyapı değişikliği konusunu da değerlendirmenizde yarar var. En iyi e-ticaret sitesi kurma çalışmaları bu tür değişimleri de gerektirebilir.

Kargo Sayfası ve Gönderim Koşulları

E-ticaret sitelerinde kargo ve gönderim koşulları müşteri davranışlarını doğrudan etkileyen konulardan biridir. Bu konuda müşteriler en çok ücretsiz kargo gönderim limitini öğrenmek ister. Hatta kargo masrafı ödememek için alışverişlerini bu limite çıkarmayı tercih ederler. Ancak bazı ürünlerin gönderim koşulları farklıdır. Hassas ürünler, toplu siparişler veya bazı ürün kategorilerine özgü şartlar bu bağlamda önemlidir. Sitenizi iyi bir e-ticaret sitesi haline getirmek istiyorsanız mutlaka kargo ve gönderim koşulları hakkında aydınlatıcı bilgilere yer vermelisiniz. Böylelikle kullanıcıların zihninde bu konulara ilişkin herhangi bir soru işareti oluşmaz. Bu sayfada açık ve anlaşılır bir dille yazacağınız bilgiler müşterileriniz nezdinde sitenizin itibarını artıracaktır.

İletişim Sayfası

E-ticaret sitelerinde İletişim sayfası kullanıcılar ile site çalışanlarının iletişim kurmasını sağlayan en önemli sayfalardan biridir. Eğer iyi bir e-ticaret sitesi olmak istiyorsanız sitenizin İletişim sayfasında bilgilerinize mutlaka yer vermelisiniz. Bilgileriniz aynı zamanda da güncel olmalı. Kullanıcılar ihtiyaç halinde size ulaşamazsa iyi bir online alışveriş deneyimi yaşamış olmazlar. Hatta bu durumu şikayet sitelerinde bile paylaşabilirler. Ayrıca iletişim kanallarınızı açık tutmanızda da yarar var. Böylelikle kolayca soru sorabilirler, öneri ve isteklerini iletebilirler. Sitenizle daha güçlü bir bağ kurabilirler.

Müşteri Temsilcisine Erişim

E-ticaret kullanıcıları sitede alışveriş yaparken herhangi bir sorun yaşadıklarında müşteri temsilcisine kolayca ulaşmak ister. Eğer iyi bir e-ticaret sitesi olmak istiyorsanız bu ihtiyaca uygun çözümü de sitenizde hayata geçirmelisiniz. Bu bağlamda daha etkili bir çözüm, canlı sohbet desteğidir. Eğer yüzlerce çeşit ürününüzle her gün binlerce kullanıcıya hizmet veriyorsanız müşteri temsilcisine erişimi de kolaylaştırmanız gerekir. Siteniz eğer canlı sohbeti destekliyorsa bu bağlamda rakiplerinize güzel bir fark atabilirsiniz. Hatta birçok pazaryerinin bile önüne geçebilirsiniz. Kullanıcıların sorularına anlık cevap veren uygulama ve destek hizmetleri online alışveriş sitesini iyi bir e-ticaret sitesi haline getirir.

Müşteri Kayıt/Giriş Butonu

E-ticaret sitenizin ana sayfasında müşterilerin kayıt olmasını ve giriş yapmasını kolaylaştıran bir butonun olması kolay bir kullanım deneyimine ulaşmanızı sağlar. Böylelikle kayıtlı müşterileriniz sitenizden alışveriş yaparken ödeme veya adres bilgilerini her defasında yeniden girmeye gerek duymaz. Kayıt ve giriş butonunun yerinin uygun bir noktada olması ve görünürlüğünün yüksek olması da bu bağlamda önemli bir diğer husustur. 

Bunlara ek olarak, sitenizde kurumsal sayfaların olması güçlü bir marka imajı yaratır. Mesafeli satış sözleşmesi bu bağlamda dikkat etmeniz gereken bir diğer konudur. Ayrıca yasal haklar ve iade koşullarını da belirtmeniz gerekir. Diğer taraftan, favoriye ekleme özelliği ilgili ürün ya da hizmete erişimi kolaylaştırır. SSL sertifikası, güven damgası, ETBİS kaydı da güvenilirliği pekiştirir. Kapıda ödeme seçeneği sunmanız da yine iyi bir e-ticaret sitesi olma yolunda sürece güzel bir ivme katar. Bu konularda daha geniş bilgiler için dilerseniz Hipotenüs E-Ticaret Rehberi sayfamızı da ziyaret edebilirsiniz. 

Referanslar

Sektör uzmanlığı ve büyük marka deneyimi...

Tüm Referanslarımız
Uludağ Üniversitesi ULUTEK Teknoloji Geliştirme Bölgesi K:1 D:124 Görükle Nilüfer/BURSA
İletişim Formuna Git
Numaranızı Bırakın Biz Sizi Arayalım
Güvenlik Kodu
Hipotenüs Hipotenüs® Yeni Nesil E-Ticaret Sistemleri ile Hazırlanmıştır.