İşinizi bir adım öteye taşıyacak çözümlerimizi keşfedin.
Markete Git
E-ticaret paketleri
Markete Git
Markete Git
Markete Git

E-Ticaret Siteleri İçin Link Building Rehberi

Online satış yapıyorsanız e-ticaret siteleri için link building yöntemleriyle rakiplerinizin önüne geçebilir, cironuzu artırabilirsiniz.

Ülkemizde ve dünya genelinde e-ticarete ilgi arttıkça SEO çalışmalarına da ilgi artıyor. İster amatör olsun isterse kurumsal siteler SEO’ya son yıllarda daha fazla kaynak ayırmakta. Site içi optimizasyonlarını tamamlayan siteler, site dışı SEO çalışmalarına yöneliyor. Bu çalışmalar kapsamında link inşası, sitelerin arama motoru sonuç sayfalarındaki görünürlüklerini artırıyor. Web dünyasında link building olarak ifade edilen bu süreç, e-ticaret siteleri için halihazırda en önemli çalışma düzlemlerinden biridir. Siz de eğer online satış alanında hizmet veriyorsanız e-ticaret siteleri için link building yöntemleri ile daha yüksek başarılara imza atabilirsiniz.

Link Building Kısaca Nedir?

Bugüne kadar link building kavramını hiç duymamış olabilirsiniz. E-ticarete ve SEO’ya yeni başlayanlar bu tür kavramların anlamlarını merak ediyor. Aslında bir SEO terimi olan bu kavram, günümüz web dünyasında giderek daha popüler hale gelmekte. Kavramın Türkçe karşılığı da önemli bir merak konusu. Bu yüzden e-ticaret siteleri için link building konusuna geçmeden önce ilk olarak link building kavramından bahsedelim.

Kısaca ifade etmek gerekirse link building bağlantı inşası demektir. Bu kavram esasen bir internet sitesinin dahili ve harici linkleri ile backlinklerini düzenlemeyi ifade eder. Web sitelerde tüm işleyişler linkler üzerinden gerçekleşir. Sayfalardaki tüm görseller, menüler, multimedya dosyaları ve diğer bileşenler için ayrı ayrı linkler kullanılır. Sitenin üst ve alt menüleri, kategorileri ve alt kategorileri linkler üzerinden birbirine bağlanır. Farklı bir domain üzerinden gelen linklere ise backlink denir. Sitenin kaliteli backlink sayısı arttıkça SERP’lerde yani arama motoru sonuç sayfalarında görünürlüğü artar.

İşte link building dediğimizde aslında tüm bu süreçleri ifade etmiş oluruz. Bununla birlikte arama motoru sonuç sayfalarında yükselme konusunda backlinklerin etkisi daha fazladır. Bu yüzden link building süreçlerinde backlinkler daha önemlidir. E-ticaret siteleri için link building süreçlerinde de ilk olarak sitenin kendi iç ve dış linklerini optimize etmesi gerekir. Ardından kaliteli backlink alımıyla siteye organik aramalardan yüksek bir trafik çekmek mümkün olur.

Web Siteler İçin Link Building Niçin Önemlidir?

Hangi alanda olursa olsun web sitelerde teknik taraftaki tüm işleyişler linkler üzerinden gerçekleşir. Kullanıcılar bir sayfadan farklı bir sayfaya ulaşmak istediğinde ilgili kısımdaki linki tıklar. Sitenizde çalışmayan linkler varsa bu durumda kullanıcılar ilgili kısmı tıkladığında gitmek istedikleri sayfaya ulaşamaz. UX kullanıcı deneyimleri açısından kötü bir durum olan bu örnek, SERP’lerdeki görünürlüğü de olumsuz etkiler.

Sayfa ve link sayısı az olan statik web sitelerinde link building göreli olarak daha kolaydır. Ve bu sitelerde henüz proje aşamasından itibaren tüm süreçler daha planlı ilerler. Linkler az olduğu için işleyiş daha düzgün gerçekleşir. Örneğin kurumsal siteler veya portfolyo siteleri bu türdendir. Ve bu siteler kapsamlı bir sayfa içi link building sürecine pek ihtiyaç duymazlar.

Ne var ki, dinamik web sitelerde durum ciddi ölçüde değişir. Bu siteler arasında yer alan online alışveriş siteleri için bağlantı inşası kritik bir konudur. Çünkü bu siteler genellikle yüzlerce farklı sayfaya sahiptir. Söz konusu olan bir pazaryeri ise sayfa sayısı çok daha yüksek düzeye ulaşır. Hal böyle olunca, sitelerde iç ve dış linkler ile backlinkleri organize etmek çok daha zordur. E-ticaret siteleri için link building yapımı geçiştirilirse sonrasında bunu yapmak çok daha masraflı ve zor hale gelir.

Bu bakımdan, statik veya dinamik web siteler henüz proje aşamasındayken linklerini doğru şekilde planlarsa sonraki süreçler daha düzgün ilerler. Sayfada hangi kelimelerden hangi adreslere link verileceği belliyse ileride herhangi bir karışıklık oluşmaz. Hangi sayfalara backlink alınacağı da kafa karışıklığı yaratmaz. Oysa benzer içerikli link sayısı fazla, hatta kırık linklere sahip sitelerde işler daha zordur. Site eğer canonical etiketi veya 301 yönlendirmesi kullanmaz ve linkleri kırmaya devam ederse organik aramalarda istediği sonuçlara hiçbir zaman ulaşamaz.

Kaç Çeşit Link Building Vardır?

E-ticaret siteleri için link building konusuna geçmeden önce bağlantı inşa etmeyle ilgili bir noktaya daha kısaca işaret etmek istiyoruz. Web sitesi için link building yapmanın başlıca iki yöntemi vardır. Bunlardan biri site içi link building yöntemidir. Diğeri ise site dışı link building yöntemidir. Bunlardan ilki on-page SEO çalışmaları kapsamında yer alır. İkincisi ise backlink alma şeklinde ifade edilir ve off-page SEO çalışmalarının temelini oluşturur. E-ticaret siteleri için link building konusunu da yine bu iki farklı bağlamda ele almak gerekir. Nitekim e-ticaret sistemleri konusunda ne tür bir tercihiniz olursa olsun etkili link building yöntemleri ile çalışmalarınızda başarı düzeyiniz artar.

Site İçi Link Building Nasıl Yapılır?

Web siteniz için link building yapmaya karar verdiğinizde öncelikle site içi linklerinizi incelemeniz gerekir. Bu süreçte doğru adımlar atmak için aşağıdaki konulara özellikle dikkat etmelisiniz.

  • Her şeyden önce link building kavramını sadece backlink almaktan ibaret görmemeli, öncesinde site içi linklerinizi analiz etmelisiniz. Sitenizde bozuk linkler varsa alacağınız backlinkler istediğiniz başarı düzeyine ulaşmaz.
  • Web siteniz için iç linkleri inşa ederken her şeyden önce SEO uyumlu bir kategori ağacınız olmalı. Kullanacağınız kategori ve alt kategori isimleri faaliyet alanınızla uyumlu ve arama hacmi yüksek kelimeler içermeli.
  • Her kategori ismi belli bir linke karşılık geleceği için kesinlikle tekrar içermemeli. Yakın ve benzer anlamlı olmamalı. Aynı zamanda da kullanıcıların ilgili sayfalara ulaşmalarını kolaylaştırmalı. Örneğin sitenizde Eldiven isimli bir kategori varsa Eldivenler şeklinde başka bir kategori veya alt kategori olmamalı.
  • Söz konusu olan bir blog sitesiyse, kategori başlıkları sayfa başlıklarında ve etiketlerde tekrar etmemeli. Bu gibi durumlarda botlar ilgili aramada birden fazla sayfanızı indeksler. Bu durumda sayfalarınız arama motoru sorgularında birbirleriyle yarışmaya başlar. 
  • Sayfalarınızda yer vereceğiniz anchor textler yani bağlantı metinleri, link vereceğiniz sayfalarla yakından ilişkili olmalı. İlgisiz sayfalara link vermeniz durumunda bağlantılarınız birer spam haline gelir.
  • Aynı bağlantı metninden vereceğiniz link sayısı minimum düzeyde kalmalı. Aynı sözcüklerden gelen linklerin sayısının artması optimizasyon gerektiren bir konudur.
  • Bağlantı kelimeleriniz olabildiğince varyasyon ve uzun kuyruk içermeli. Bu sayede tekrar riski azalır. Ve benzer aramalarda da indeks şansınız artar.
  • Oluşturduğunuz linkleri zorunlu haller dışında asla silmeyin. Silmek istediğiniz linkler için 301 yönlendirmesini tercih edin.
  • Sitenizdeki tüm linkleri zaman zaman tarayın. Bu sayede kırık linkleri ve yönlendirmeleri kolayca tespit edersiniz. SEO analiz araçlarından örneğin Screaming Frog bu konuda en ideal araçlardan biridir. Kırık link veya 404 uyarısı gördüğünüzde vakit geçirmeden uyarıların gereğini yapın.

Site Dışı Link Building Nasıl Yapılır?

Web siteler için en etkili link building yöntemlerinden bir diğeri de site dışı link buildingdir. Bu yöntemi çalışmalarınızın ileriki aşamalarında doğru şekilde uygularsanız faydasını mutlaka görürsünüz. Öyle ki orta ve uzun vadede sitenizin reklam giderlerinde tasarruf imkanı elde edersiniz. Yapacağınız tasarrufu farklı alanlardaki çalışmalarınıza kaydırabilirsiniz. Site dışı link building yöntemini uygularken aşağıdaki konulara özellikle dikkat etmenizi tavsiye ederiz.

  • Rakip sitelerin yayınladığı içerikleri incelemeli, çalıştıkları anahtar kelimeleri analiz etmelisiniz. Bu sayede rakiplerinizle backlink tarafında da daha sıkı bir rekabet yapma imkanı elde edersiniz.
  • Backlink alacağınız sitelerin domain ve sayfa otoritesinin yüksek olmasına dikkat edin. Otorite skoru ve kalitesi düşük içeriklerden alacağınız backlinkler sitenize fayda sağlamaz.
  • Domain ve sayfa otoritesi düşük sitelerden gelen backlinkleri belli aralıklarla mutlaka disavow yapın, yani reddedin. Unutmayın ki reddetmediğiniz her backlinki kabul etmiş olursunuz.
  • Çokça tekrar eden köprü metinleri bir süre sonra botların tepkisini çeker. Backlinklerinizi aynı kelimelerden farklı sayfalara değil, farklı kelimelerden belli sayfalara almaya çalışın.
  • Siteniz için backlink alırken linklerin nofollow değil dofollow olmasına dikkat edin. Çünkü nofollow linkler botların gözünde herhangi bir referans değerine sahip değildir. Dofollow backlinkler ise belli bir referans değerine sahiptir.
  • Aldığınız backlinkler süreli ise süre takibini de mutlaka yapın. Nitekim bazı siteler backlink vermeyi belli bir süre şartına bağlar. Süre bitiminin ardından dofollow backlinkleri nofollow haline dönüştürürler.
  • Backlink alacağınız sitelerin yanı sıra sayfaları da özenle seçin. E-ticaret siteleri için link building konusunda buna özellikle dikkat etmelisiniz. Site içi SEO optimizasyonlarını tamamlamadığınız sayfalara backlink almamalısınız.
  • Backlink alacağınız domainleri tespit etmek için online SEO araçlarını kullanabilirsiniz. Bu alanda örneğin Semrush ve Ahrefs en başarılı yazılımlara ve yapay zeka algoritmalarına sahip araçlardır.
  • Alacağınız backlinklerde bağlantı kelimelerinde ürün, kategori, marka adı, hizmet sayfası ve domain adı dengesini gözetin.
  • Backlinklerde sadece domain adı üzerinden link almak doğru değildir. Domain adınızı farklı anahtar kelimelerle birlikte kullanmanız botların gözünde daha değerlidir.

E-Ticaret Siteleri İçin Link Building Nasıl Yapılır?

Online satış alanında faaliyet gösteriyorsanız link building hakkında yukarıda belirttiğimiz konulara ek olarak farklı birkaç noktaya özellikle dikkat etmenizi tavsiye ederiz. Nitekim online alışveriş sitelerinin sayfa sayılarının fazla, reklam bütçelerinin sınırlı olması en etkili link building yöntemlerine ilgiyi artırıyor. E-ticaret siteleri için link building ile ilgili olarak burada kısaca yer vereceğimiz konular organik aramalarda performansınızı ciddi ölçüde artıracaktır.

  • Öncelikle internet satış siteniz için SEO stratejileri geliştirirken asla tek yönlü hareket etmeyin. E-ticaret siteleri için link building sürecinin hem site içi hem de site dışı yönlerinin olduğunu unutmayın.
  • Sitenizde en çok satan, az satan ve hiç satmayan ürünleriniz hakkında mutlaka bilgi sahibi olun. Bu üç grup için yapacağınız çalışmalar için farklı planlamalar geliştirin.
  • Ürün sayfalarınızda ürünlerin özelliklerini iyice anlatmaya özen gösterin. Üretici firmanın verdiği açıklamalar yetersizse bilgi isteyin. Veya ürünleri inceleyerek bilgileri detaylandırmaya çalışın.
  • Güçlü olduğunuz anahtar kelimelerde daha az backlinke ihtiyaç duyabilirsiniz. Ancak rakiplerinizin arayı açmaması için trafik ve ciro değerlerinizi takibi ihmal etmeyin.
  • Zayıf olduğunuz ürün, marka ve kategoriler için site içi optimizasyonlarınızı tamamlamadan backlink almaya başlamayın. Unutmayın ki alacağınız her backlink, botlar için bir referans değerdir. Sayfalarınızın temel optimizasyonları gerçekleşmemişse backlinkler fazla etkili olmaz.
  • Az satan veya hiç satmayan ürünlerinizi yakından takip edin. Bu sayfaları hedef kitlenize daha etkin şekilde ulaştırmak için özel bir anahtar kelime matrisi oluşturarak sayfaları iç ve dış linklerle besleyin.
  • E-ticaret siteleri arasında artan rekabet koşulları bazı siteleri rakipleri için toksik backlink satın alma yöntemine sürüklüyor. Rakip site sizin sitenize toksik backlink yollarsa ve siz bu durumu vaktinde fark edip önlem almazsanız yaptığınız birçok çalışma boşa gider.
  • Toksik backlinkleri disavow yapmak konusunda bir bilginiz yoksa bu konuda profesyonel hizmet alın. Günümüzde hemen tüm dijital pazarlama ve SEO ajansları bu konuda gerekenleri yapıyor.

E-Ticarette Daha Etkili Link Building Nasıl Yapılır?

Yukarıda paylaştığımız bilgiler, sektör farkı gözetmeksizin tüm e-ticaret siteleri için link building yöntemleri arasında en faydalı olanlarıdır. Daha etkili link building yöntemleri için ise yukarıdakilere ek olarak şu konulara dikkat etmenizde yarar var.

  • Sattığınız ürünler farklı pek çok sitede satıştaysa arama motoru algoritmalarının sitenizi üst sıralarda indekslemesi için tüm SEO kurallarına uyun.
  • Sitenizde ilgili sayfaların title (SEO başlığı) uzunluğunu 60 karakteri aşmayacak şekilde optimize edin. Description (açıklama) kısmının ise 130 karakter düzeyinde olmasını sağlayın.
  • Meta keywordler (anahtar kelimeler) 2019 yılından beri SEO’da sıralama kriteri değildir. Fakat sayfaların taranmasını kolaylaştırdığı için bunlardan da yararlanmaya çalışın.
  • Sizin için stratejik önemi olan sayfalarınızı mutlaka farklılaştırın. Bu tür sayfaların her biri için özel içerik çalışmaları hazırlayın. Vereceğiniz iç linklerde bu sayfalara öncelik tanıyın. Fakat her defasında aynı anahtar kelimelerden kesinlikle link vermeyin.
  • Sitenizde özel bir blog alanı oluşturun. Sattığınız ürünlerle ilgili blog yazıları yazarak stratejik sayfalarınızı linklerle besleyin.
  • Kullandığınız e-ticaret yazılımı içinde blog dizininizin subdomain şeklinde olması sitenizin dijital dünyadaki görünürlüğünün artmasına katkı sağlar. Eğer backlink alma imkanlarınız kısıtlıysa blog diziniyle sitenizi kendiniz de linklerle besleyebilirsiniz.
  • Aynı konu hakkında birden fazla blog yazısı yazmayın. Sayfalarınızı birbirleriyle rekabete sokmayın. Kaliteli bir ürün tanıtım yazısından ilgili sayfaya gelecek birkaç adet backlink, aynı konuda yazacağınız birçok blog yazısından gelecek backlinklerden daha değerlidir.
  • Sektörel siteler, haber ve yayın organlarından sitenize düzenli olarak backlink alın ama abartıya kaçmayın. Ayda 2-3 adet kaliteli backlink yeterlidir.
  • Herhangi bir sitenin footer veya header kısmından kesinlikle backlink almayın. Bu kısımdan gelen bir link, sayfa adedince backlink sağlar ki bu da toksisite skorunuzu artırır. Bu tür backlinkleri mutlaka reddedin.
  • Sitenizde ürün çeşitliliği fazlaysa backlinklerde domain ve anahtar kelime çeşitliliğinin de fazla olması gerekir. Aynı domainden onlarca backlink almak yerine farklı domainlerden birkaç adet backlink almayı tercih edin.
Referanslar

Sektör uzmanlığı ve büyük marka deneyimi...

Tüm Referanslarımız
Uludağ Üniversitesi ULUTEK Teknoloji Geliştirme Bölgesi K:1 D:124 Görükle Nilüfer/BURSA
İletişim Formuna Git
Numaranızı Bırakın Biz Sizi Arayalım
Güvenlik Kodu
Hipotenüs Hipotenüs® Yeni Nesil E-Ticaret Sistemleri ile Hazırlanmıştır.