Web dünyasında UX tasarım son yılların en önemli konularından biri haline geldi. Bu konuda özellikle e-ticaret sitelerinin daha yoğun bir çaba sarf ettiğini görüyoruz. Aslında UX tasarım ilkeleri hayatın birçok alanında önemli sonuçlar doğuruyor. Fakat ticari anlamda en başarılı sonuçları online alışveriş sitelerinde veriyor. Sitenin menüsünden arama çubuğuna, font seçiminden görsellerine kadar her şey kullanıcı deneyimlerini etkiliyor. Daha iyi bir online alışveriş deneyimi sunan siteler dijital dünyada hedeflerine daha kolay ulaşıyor. Peki e-ticaret siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri nelerdir? Online alışveriş sitelerinde kullanıcı deneyimlerini iyileştirmek için neler yapmak gerekir? Bu yazımızda sizler için bu konuları kısaca ele alacağız.
Öncelikle biraz UX tasarımdan bahsedelim. Bugüne kadar UX ifadesini hiç duymamış olabilirsiniz. Bu yüzden "UX nedir?" veya "UX tasarım nedir?" diye merak ediyor olabilirsiniz. Kısaca ifade etmek gerekirse UX, İngilizce User Experience ifadesinin kısaltmasından oluşan önemli bir terimdir. Kullanıcı deneyimi anlamına gelen UX, tasarım dünyasında aslında çok geniş bir alanı kapsar. Nitekim UX tasarım kavramını kullanıcı deneyimi tasarımı anlamında kullanırız. Bu bağlamda web sitelerin yanı sıra sosyal medya platformları, dijital pazarlama kanalları ve başka birçok alanda da UX tasarım kavramı ile karşılaşmaktayız.
Bununla birlikte UX tasarımı günümüzde en çok web siteler özelinde gündeme gelen bir kavramdır. Web tasarım hizmetleri alanında bu kavram son yıllarda epeyce ilgi görüyor. Bunun en önemli nedeni şüphesiz ki web site ve uygulamalar arasında artan rekabet koşullarıdır. Kullanıcılarına daha iyi bir online deneyim sunmak isteyen siteler UX design alanına ciddi kaynaklar ayırmakta. Hal böyle olunca web tasarımda UX öne çıkarken standartlar da yükseliyor. Bu konularla daha yakından ilgilenen siteler daha yüksek dönüşüm oranlarına ulaşıyor.
Web dünyasında UI ile UX ilişkisi de önemli bir merak konusudur. Nitekim arama motoru sorgularında UX ve UI farkı sıkça yer alan sorgulardan biridir. Kısaca ifade etmek gerekirse UI, User Interface ifadesinin kısaltmasıdır. Anlamı, kullanıcı arayüzü geliştirmek demeye gelir. UI ile UX arasındaki ilişki, UI çalışmalarının UX ilkelerine dayanmasından kaynaklanır. Bununla birlikte UX çalışmaları siteye şık ve işlevsel bir görünüm kazandırmaktan ibaret değildir. Kullanıcıların site veya uygulamayı kullanırken yaşadıkları tüm deneyimleri iyileştirmek UX tasarım işlerinin temelini oluşturur.
Bu yönüyle hem UX hem de UI dinamik bir süreçtir. E-ticaret siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri bağlamında bunu unutmamak gerekir. Üstelik UX'in kapsamı UI'dan çok daha geniştir. Öyle ki UX tasarımcısı olmak için UI tasarımcısı olmak gerekmez. Daha önce web siteler için arayüz tasarlamamış kişiler de UX tasarım ilkeleri sayesinde çalışmalarında daha yüksek başarılara ulaşabilir. Örneğin bir sosyal medya görselinin UX tasarım ilkeleri ile hazırlanmış olması, görselin sağlayacağı dönüşümleri artırır. Kullanıcılarda beğenme ve tıklama isteği uyandırmayan görseller ise UX ilkeleri bakımından sorunlu çalışmalardır. Bu tür konuların UI ile doğrudan bir ilgisi yoktur.
Web üzerinden faaliyet gösteriyorsanız siteniz her saniye kullanıcılarınıza farklı deneyimler sunuyor demektir. Bu deneyimler içinde güzel olanları, alacağınız geri dönüşleri olumlu yönde etkiler. Kullanıcılarına kötü bir web deneyimi sunan siteler ise hedeflerine ulaşmakta ciddi zorluklarla karşılaşır. Bu tür durumlarda UX tasarım ilkeleri ile gerekli düzenlemeleri ivedilikle sağlamak gerekir. Ve tabii sorunların kaynağını doğru tespit etmek ve çözüm yollarını da doğru şekilde analiz etmek gerekir. E-ticaret siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri bu tür durumlarda daha hızlı aksiyon almayı sağlar. Kötü sürprizlerle karşılaşmayı önler, çalışmaların daha planlı ilerlemesini olanaklı kılar.
Bununla birlikte UX tasarım ilkeleri konusunda genel geçer bir kurallar bütünü yoktur. Çünkü kullanıcı deneyimlerinin genel bir çerçevesi yoktur. Üstelik bu deneyimleri ölçmek için kullanabileceğimiz araçların sayısı ve etkisi sınırlıdır. Bu nedenle UX tasarım ilkeleri aslında uzun bir zaman içinde kendisini belli eder. Gelişimi ise daha çok deneme yanılma yöntemiyle gerçekleşir. Bu alanda elde edilen kazanımlardan yararlanmak, UX tasarıma yeni başlayanların öğrenme süreçlerini hızlandırır. Genel olarak ifade edecek olursak, internet siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri;
Aslına bakarsanız UX tasarım ilkeleri oldukça geniş bir alana yayılır. Ve tüm ilkeleri tüketmek de pek mümkün değildir. Ancak UX tasarım çalışmalarında en önemli gelişmeleri e-ticaret sitelerinde görüyoruz. Çünkü bu sitelerde sayfa sayısı ve deneyim çeşitliliği diğer sitelere oranla çok daha fazladır. Nitekim yüzlerce, hatta binlerce sayfası olan online alışveriş siteleri kullanıcılarına her gün farklı deneyimler sunuyor. Ürün, marka, kategori ve hizmet sayfaları, iletişim formları, menüler, sliderlar derken kullanıcı deneyimleri ciddi ölçüde farklılaşıyor. Bu nedenle e-ticaret siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri sektörde birçok gelişmeye öncülük yapıyor.
İnternet üzerinden herhangi bir ürün veya hizmet satışı gerçekleştiriyorsanız hedeflerinize ulaşmak için siz de UX tasarım ilkelerine gereken özeni göstermelisiniz. Kullandığınız e-ticaret altyapısı eğer UX tasarım ilkeleri ile uyumluysa bu konuda zaten önemli bir sorunla karşılaşmazsınız. Fakat kullandığınız altyapı UX tasarımcısının geliştirme yapmasına izin vermiyorsa bu durumda altyapı değişikliğini gündeminize almanızda yarar var. Unutmayın ki web siteniz için UX geliştirme süreçlerinde elde edeceğiniz her olumlu gelişme, ciro ve kârlılık olarak geri yansır. Sitenizden alışveriş yapan kullanıcıların memnuniyeti artar. Dijital dünyada marka kimliğiniz öne çıkar. Altyapı değişikliğinden kaynaklanan maliyet böylelikle daha kârlı bir yatırım haline gelir.
UX tasarımın önemi hakkında yukarıda paylaştığımız kısa bilgilerin ardından e-ticaret siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri hakkında önemli noktaları ele almaya geçebiliriz. Gerçekten de internet kullanıcıları bir web sitesini ziyaret ettiklerinde siteyle ilgili kanaatlerini ilk birkaç saniye içinde oluştururlar. Üst veya yan menüsü karışık, tanıtım veya ürün gösterim alanları düzensiz, bilgi mimarisi kötü siteler kullanıcılarda hemen çıkma isteği yaratır. E-ticaret siteniz eğer böyle bir durumdaysa aşağıda paylaşacağımız ilkeler sayesinde sitenizi daha güzel noktalara taşıyabilirsiniz. Yazımızın devam eden kısmında bu ilkelerin neler olduğunu kısaca ele alacağız.
E-ticaret siteleri için esas amaç elbette satış yapmaktır. Bu yönüyle bu siteler, kişisel veya kurumsal web siteleri ile bloglardan ayrışır. Ne var ki, bir web sitesinin odağında satış olması kullanıcı deneyimleri açısından bazen çeşitli sorunlara yol açar. Örneğin ürün sayfalarınızın alt kısmında benzer ürünlerle ilgili alanlar oluşturmanız elbette gerekli ve faydalıdır. Bunlar da dönüşümleri artırır. Fakat bu kısımda abartıya kaçmanız kullanıcı deneyimlerini olumsuz etkiler. Ürün sayfalarınızı sırf satışları artırmak adına benzer ürünlerle doldurursanız kullanıcıların kafası karışır. Bu sefer satın alma kararından bile vazgeçebilirler. Fakat örneğin sabit bir gezinme menüsü kullanıcıların istedikleri sayfaya hızlıca ulaşmalarını kolaylaştırır.
Bu bakımdan web alanında faaliyet gösteriyorsanız kullanıcı odaklı olmak aslında temel ilkelerinizden biri olmalı. Sattığınız ürünler veya verdiğiniz hizmetler sizin gözünüzde çok kusursuz olabilir. Ancak şunu unutmamalısınız. Kullanıcılar eğer sitenizde kötü bir alışveriş deneyimi yaşıyorsa aynı ürün veya hizmeti farklı bir kanal üzerinden de temin edebilir. Örneğin sitenizin hız değerleri düşükse, sayfalar geç yükleniyorsa kullanıcılar alışveriş yapmadan sitenizi terk edebilir. Bu gibi durumlarda e-ticaret siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri etkin sonuçlar vermez.
E-ticaret sektöründe gerçekten başarılı olmak istiyorsanız sitenizdeki tüm sayfa ve özellikleri daima kullanıcıların gözünden incelemelisiniz. Tespit ettiğiniz eksikleri hızlıca iyileştirmeli, gerektiğinde profesyonel çözümlerden de yararlanmalısınız. Bu bağlamda zaman zaman çeşitli testler yapmayı da ihmal etmemelisiniz. Sitenizden tıpkı bir kullanıcı gibi alışveriş yaparak kullanıcıların ne gibi sorunlarla karşılaştığını görebilirsiniz. Böylelikle daha sağlıklı ve objektif kararlar alırsınız. Bu konularda profesyonel UX tasarım hizmetleri ile daha başarılı sonuçlara ulaşırsınız.
E-ticaret alanında kullanıcı odaklı olmanın en etkili yolu kullanıcıları iyi tanımaktan geçiyor. Bu noktada şu soruyu mutlaka sormalısınız. Kullanıcılar sitenizi hangi amaçlarla ziyaret ediyor? Bunun cevabı, ürün veya hizmetleriniz hakkında bilgi almak, fiyat karşılaştırması yapmak, düzenlediğiniz kampanyalardan yararlanmak ve daha birçok şey olabilir. Bu konuda en doğru sonuçlara Google Analytics başta olmak üzere birçok ölçüm aracıyla ulaşabilirsiniz. Kullanıcılarınızı ne kadar iyi tanırsanız onlara sağlayacağınız hizmetler o kadar başarılı hale gelir. Bu da hem trafik hem de ciro anlamında olumlu dönüşler getirir. Uygulamalı dijital pazarlama alanında bu tür çalışmaların çok faydasını görürsünüz.
E-ticaret sitelerinde en yaygın hatalardan biri kategori planının düzensiz olmasıdır. Benzer içeriklere sahip birden fazla kategori, kullanıcıların zihnini ciddi ölçüde karıştırır. Kullanıcı bu durumda kategori ağacını değil, arama motorunu kullanmayı tercih eder. Bazen de bir ürün iki, hatta üç kategori içinde görünür. Ki bu da görünürlüğü artırmak bir tarafa, botların sayfayı indekslemesini zorlaştırır. Diğer taraftan kategori kırılımlarında da bazen sayı epeyce artar. Bu tür durumlarda kullanıcılar ürünlere ulaşmakta ciddi zorluklarla karşılaşır.
E-ticaret siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri bağlamında siteniz için işlevsel bir kategori ağacı oluşturmaya özen göstermelisiniz. Bu konuda herhangi bir sayı belirtmemiz doğru olmaz. Çünkü her sitenin ihtiyaçları kendi faaliyet alanına göre değişir. Ancak en ileri düzeyde bile kategori sayısının 7 ile 10 arasında olması faydalıdır. Kırılımlar ve alt kırılımlar için de sayıyı olabildiğince düşük tutmakta yarar var. Bu sayede hem ürünlere erişim kolaylaşır. Hem de arama motoru botlarının sayfayı taramak için harcayacağı süre kısalır. Sayfalarda yapacağınız güncellemeler daha kısa sürede arama motoru sonuç sayfalarına yansır.
E-ticaret sitelerinde kullanıcıların ürün veya hizmetlere ulaşmasında en etkili yollardan biri şüphesiz ki site içi arama çubuğudur. Kullanıcı eğer hangi ürünü sipariş vereceğine karar vermişse kategori ağacı üzerinden değil, arama çubuğu üzerinden ürüne ulaşmayı tercih eder. Bunun yanı sıra ürünler veya markalar arasında karşılaştırma yapmak için de arama çubuğunu kullanır. Benzer bir durum blog sayfaları için de geçerlidir. Kullanıcı eğer merak ettiği bir konu hakkında bilgi sahibi olmak isterse arama çubuğuna kolayca ulaşmak ister. E-ticaret siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri kapsamında bunları da unutmamalısınız. Sitenizde ve blogunuzda işlevsel bir arama çubuğunun olması kullanıcılara daha iyi deneyimler yaşatır.
Diğer taraftan, site içi aramalarda filtre seçenekleri de e-ticaret siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri bağlamında önemlidir. Nitekim ürün listeleme sayfalarınızda fiyat, tür, marka, ebat gibi farklı kriterlere göre sıralama imkanı olmalı. Filtre seçenekleri ürünlerle ne kadar uyumlu olursa ürünlere ulaşmak o kadar kolaylaşır. Çalışmayan veya alakasız ürünleri sıralayan filtre seçenekleri ise hemen çıkış oranını artırır. Bu bağlamda ayrıca ana sayfanızda popüler kategorilere, en çok satan veya öne çıkan ürünlere de yer verebilirsiniz. Sitenizde çok satan ürün veya hizmetlere erişim olanakları ne kadar artarsa sonuçlar o kadar olumlu olur. Hem bu sayede e-ticaret SEO için tarama derinliği optimizasyonu konusunda da güzel sonuçlar elde edersiniz.
Renklerin insan psikolojisi üzerindeki etkileri hemen herkesin bildiği bir konudur. Kurumsal hayatta da firmalar kendi kurumsal renklerini kullanmayı tercih ederler. E-ticaret siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri bağlamında kurumsal renklerinizi etkin şekilde kullanmalısınız. Unutmayın ki kullanıcıların sitenizle ilgili algıları sadece ürün ve içerik sayfalarınızla gelişmez. Kurumsal renkler, sitenizin kurumsal kimliğini daha kolay anlamalarına katkı sağlar. Bu yüzden özellikle ana sayfa tasarımınızda, üst veya yan menülerinizde kurumsal renklerinizle hem estetik hem de işlevsel tasarımlar geliştirebilirsiniz.
E-ticaret siteleri ürün veya hizmet sunumunda yazılı açıklamalar ile görselleri kullanır. Bazı sayfalarda multimedya paylaşımları da yer alır. Ne var ki okunabilirliği düşük olan yazılar kullanıcı deneyimlerini olumsuz etkiler. Kullanıcı eğer yazıyı okuyamıyorsa sayfayı büyütmek zorunda kalır. Bu ise sonraki deneyimlerine zarar vereceği için bir süre sonra siteyi ziyaret etmemesine yol açar. Düşük çözünürlüklü görseller de yine ürünleri tanımayı ve incelemeyi zorlaştırır. Ürün görseli tıklandığında veya üzerinde mouse ile gezinti gerçekleştiğinde görsel büyük açmıyor ve çözünürlük düşüyorsa bunu mutlaka düzeltmelisiniz. E-ticaret siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri konusunda bu yöntemler de daha güzel sonuçlara ulaşmanızı sağlar.
E-ticaret alanında en sık karşılaştığımız sorunlardan biri de ürün sayfalarındaki açıklamaların yetersiz oluşudur. Üstelik bu durum sadece kullanıcı deneyimlerini olumsuz etkilemez. İlgili aramalarda web sitesinin arama motoru sonuç sayfalarında görünürlüğünü de düşürür. Unutmayın ki sitenize gelen kullanıcılar ürünlerle ilk teması ürün bilgileri ve görselleri üzerinden gerçekleştirecek. Açıklamalar yetersizse, hatta ürün görseli de yoksa kullanıcının satın alma kararını vermesini beklememelisiniz.
Bu bağlamda daha güzel sonuçlar için ürün sayfalarınızda video paylaşımları da yapmanız mümkün. Bu sayede kullanıcılar ürünlerle ilgili merak ettikleri konularda daha hızlı ve kolay şekilde aydınlanmış olur. Fakat video dosyalarınızın site içinde hız sorunlarına yol açmamasına dikkat etmelisiniz. Sitenizin hız skorlarına zarar verecek her geliştirme e-ticaret siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri bağlamında bir handikap teşkil eder.
Dijital satış kanallarından alışveriş yapanlar bu kanalları çoğu zaman sundukları fırsatlar nedeniyle tercih eder. Sitede bir ürün söz gelişi %30 indirimdeyse bu bilgiyi kullanıcılara daha güçlü şekilde sunmak gerekir. Veya belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde kargo bedava ise bu da kullanıcıların satın alma davranışlarını olumlu etkiler. Bu gibi konularda yazılı iletişimin yanı sıra görsel iletişim olanaklarından da yararlanırsanız daha etkili sonuçlar alırsınız. Unutmayın ki UX tasarım ilkeleri içinde görsel iletişim fırsatları yazılı iletişim fırsatlarına oranla çok daha yüksektir. E-ticaret web site tasarımınız bu sayede daha fazla satış yapmanıza katkı sağlar.
E-ticaret site tasarımında sayfalarda hangi öğelerin yer alacağı stratejik bir konudur. Ve bu öğeler her site özelinde farklılaşır. Bu durum aslında işin doğasında vardır. Çünkü her sitenin sattığı ürünler ve verdiği hizmetlere göre bilgi mimarisi farklılık gösterir. E-ticaret siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri bağlamında bunları da unutmamalısınız. Sayfalarınızda hangi öğelerin tıklandığını takip ederseniz gereksiz olanlarını daha kolay bulursunuz. Hiç tık almayan bileşenler demek ki kullanıcılar için fayda sağlamıyor. Bunları kaldırdığınızda sayfada hem daha sade ve işlevsel bir görünüm oluşur. Hem de hız skorları bakımından daha iyi bir sonuç ortaya çıkar.
Çevrimiçi alışveriş sitelerinde ürün sayfaları bazen gereğinden fazla promosyon çubukları veya alanlarla dolu oluyor. Kullanıcıya çeşitli fırsatlar sunan bu alanlar aslında doğru kullanıldığında satışları destekler. Aşırıya kaçtığında ise hem gözü yorar hem de dikkati dağıtır. Bu tür durumlarda, fırsatlar için ayrı bir alan oluşturup bunları bir ekranda toplamanız daha faydalıdır. Bu sayede tanıtımlarınız kafa karıştırmaz. Bu gibi düzenlemelerde satış odaklı değil, kullanıcı odaklı olmanızda her zaman için yarar var. Arayüzde kullanacağınız entegrasyon çözümleri için de kullanıcı odaklı olmayı ihmal etmeyin.
Ülkemizde ve dünya genelinde e-ticaret sektörü hızla gelişirken alışverişlerde mobil cihaz kullanım oranları da artıyor. Haliyle mobil uyumlu e-ticaret siteleri bu süreçte doğal olarak öne çıkıyor. Sitenizin masaüstü tasarımı gerçekten de kusursuz olabilir. Estetik ve işlevsel bir arayüzünüz varsa bu durum elbette satışlarınıza olumlu yansır. Ancak bununla kesinlikle yetinmemelisiniz. Sitenizin mobil uyumluluğunu da mutlaka sağlamalısınız.
Bu noktada şu soruları sorabilirsiniz. Sitenizi mobilden ziyaret eden kullanıcılar metinleri okumakta güçlük çekiyor mu? Yazı büyüklüğü ve kenar boşlukları uygun mu? Görselleriniz mobilde doğru şekilde görünüyor mu? Görselin eni ile boyu arasındaki oran mobilde düzgün bir görüntü sağlıyor mu? Satın alma butonu başta olmak üzere tüm butonlarınız ve menüleriniz mobilde kullanıma uygun mu? Mobildeki gösterim alanları sınırlı olduğu için masaüstündeki bazı özellikleri mobilde kapatıp daha sade ve işlevsel bir tasarım oluşturdunuz mu?
Cevaplarınız olumlu yöndeyse e-ticaret siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri bağlamında güzel çalışmalar yapmışsınız demektir. Bu bağlamda tek sütun düzeni mobilde UX ilkeleri için idealdir. Mobilde daha az tıklanan menü ve diğer bileşenleri kapatabilirsiniz. Bu sayede sitenizin mobil hız skorları çok daha iyi bir noktaya ulaşır.
Dijital pazarlama ve SEO alanında önemli bir kavram olan bounce rate UX tasarım çalışmaları için de oldukça önemlidir. Bir sayfanın hemen çıkış oranının yüksek olması, o sayfayla ilgili kullanıcı deneyimlerinin kötü olduğunun bir işaretidir. Bunun nedenleri ise farklı olabilir. Örneğin ürün fotoğraflarının çözünürlüğünün düşük olması veya ürün görselinin olmaması buna bir nedendir. Ürün açıklamalarının yetersiz olması, uzun cümle yapıları ve daha birçok nedenle bir sayfanın hemen çıkış oranı yüksek olabilir.
Sitenizde hangi sayfaların bounce rate oranı yüksek diye takip ederseniz UX tasarım geliştirme konusunda bu sayfalara öncelik verebilirsiniz. Bazen sayfa içi düzenlemeler e-ticaret siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri konusunda çok faydalı olur. Bazen de ürün arama çubuğu gibi basit iyileştirmeler bile sitenizin bounce rate oranının düşmesine katkı sağlar. Yukarıda da belirttiğimiz gibi, UX tasarım ilkeleri konusunda aslında genel geçer bir kurallar bütünü yoktur. Eğer iyi bir UX tasarımcısı ile çalışırsanız bu gibi konularda çok daha güzel sonuçları daha kısa sürede alırsınız.
Online alışveriş sitelerinin kullanıcılara sunduğu iletişim olanakları bazen en önemli tercih nedenlerinden biri haline geliyor. Günümüzde kullanıcılar ile siteler arasındaki iletişimde mailler ve telefon görüşmeleri önemli bir role sahip. Ancak alternatif kanallar da kullanıcı deneyimlerini iyileştirmek için çok faydalıdır. Örneğin sitenizde oluşturacağınız bir iletişim formu, talep gönder butonu veya diğer mesaj gönderim araçları siteniz için önemli bir tercih nedeni olabilir. Sırf canlı sohbet desteği bile daha fazla kullanıcının sitenizi tercih etmesine katkı sağlayabilir. E-ticaret siteleri için en faydalı UX tasarım ilkeleri bağlamında bunları da ihmal etmemelisiniz.
Online satış kanalınızın kullanıcı deneyimleriyle ilgili durumunu netleştirmek için anketlerden yararlanabilirsiniz. Nitekim anket çalışmaları bu tür konularda daha objektif bir veri toplama yöntemidir. Anket sorularını hazırlarken açık uçlu soruları tercih edebilirsiniz. Bu sayede kullanıcı deneyimleri konusunda daha sağlıklı içgörüler oluşturmanız mümkün olur. UX araştırma yöntemleri arasında anketlerin bir diğer özelliği de tasarımcıyı empati kurmak zorunda bırakmamasıdır. Çünkü tasarımcı her ne kadar empati kurmaya çalışsa da bir noktadan sonra kendi deneyimlerine göre karar alma yoluna gidebiliyor.
Sektör uzmanlığı ve büyük marka deneyimi...