İşinizi bir adım öteye taşıyacak çözümlerimizi keşfedin.
Markete Git
E-ticaret paketleri
Markete Git
Markete Git
Markete Git

E-Ticaret Siteleri İçin Domain Seçme Rehberi

Online alışveriş siteniz için alan adı aldınız mı? E-ticaret siteleri için domain seçme rehberimizde gerekli tüm bilgileri bulabilirsiniz.

İnternet sitesi üzerinden satış yapmak istiyorsanız belli bir domaininizin olması gerekir. Alan adı olarak da bilinen domainler web dünyasında varlık göstermenin temel koşuludur. Peki e-ticaret siteleri için domain seçme nasıl yapılır? Bu konuda nelere dikkat etmek gerekir? Online alışveriş sitesi kurmayı düşünüyorsanız domain seçiminin püf noktaları hakkında faydalı bilgileri bu yazımızda bulabilirsiniz.

Domain Nedir?

Öncelikle domainden biraz bahsedelim. Kısaca ifade etmek gerekirse domain, bir web sitesinin kendine özgü alan adıdır. İnternet kullanıcıları bu alan adları aracılığıyla sitelere erişim sağlar. Teknik açıdan ele alacak olursak alan adı, internete bağlı cihazların birbirleriyle iletişim kurmak için kullandıkları IP adreslerini temsil eden numara sistemini daha anlaşılır bir formda sunan özel bir isimdir. Aslında her web sitesi, bir dizi rakamdan oluşan benzersiz bir IP adresine sahiptir. Ancak bu adresleri akılda tutmak zordur.

Alan adları işte bu karışıklığı ortadan kaldırarak web sitesine erişimi kolaylaştıran özel bir yapının ifadesidir. E-ticaret siteleri için domain seçme konusuna geçmeden önce bunları bilmekte yarar var. Nitekim domain isimleri;

  • web sitesinin ismini ve adresini ifade eden benzersiz bir tanımlayıcıdır,
  • bilgisayarların iletişim kurmak için kullandıkları IP adreslerini temsil eder,
  • bu adresleri kullanıcı dostu bir formda sunar,
  • adres çubuğunda nokta işaretinden sonra gelen kısmı oluşturur,
  • her web sitesinin kendine özgüdür,
  • internet kullanıcılarının siteye erişimini kolaylaştırır,
  • web sitesinin kurumsal kimliğini yansıtır,
  • kullanıcıların sitenin amacı ve faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olmasına katkı sağlar.

Domain Seçimi Neden Önemlidir?

Web dünyasında alan adları, internet sitesinin kurumsal kimliğini yansıtan en önemli unsurlardan biridir. Bir web sitesinin çevrimiçi varlığını ve kurumsal kimliğini güçlendirmek için iyi seçilmiş bir alan adının olması gerekir. Sitenin faaliyet alanını ve sektörel konumunu yansıtan alan adları dijital dünyada öne çıkmasını sağlar. Sitenin içeriği, karakteri ve değerleri kullanıcılara böylelikle daha etkili şekilde anlatılmış olur. Bu konular e-ticaret siteleri için domain seçme bağlamında kritik önemdedir.

Ne tür bir web site söz konusu olursa olsun sitenin domaini akılda kalıcı, kısa ve site hakkında bilgi verici olmalı. Böylelikle ziyaretçiler site adını daha kolay anlar ve hatırlar. Ve bu durum tekrar ziyaret etme isteği yaratır. Sitenin benzersiz ve çarpıcı bir alan adının olması, sektörde öne çıkmasına katkı sağlar. Bu bağlamda hedef kitleyi etkileyen ve çarpıcı alan adı seçimi siteye rekabet avantajı sağlar.

Hedef kitle tarafından olumlu karşılanan alan adları e-ticaret siteleri için domain seçme konusunda önemlidir. İyi seçilmiş alan adları siteye güvenilirlik ve profesyonellik bağlamında avantaj sağlar. Sitenin kullandığı gelişmiş e-ticaret paketleri böylelikle dönüşüm konusunda daha başarılı sonuçlar verir.

E-Ticaret Siteleri İçin Domain Seçimi Neden Önemlidir?

Tüm web sitelerde olduğu gibi e-ticaret siteleri için domain seçme konusunu önemli kılan birçok nedenden bahsetmek mümkün. Her şeyden önce, e-ticaret sitelerinde satışı yapılan ürün veya hizmetlerin web üzerinden hedef kitleye ulaşması için gerekli en önemli koşullardan biri alan adıdır. İnternet kullanıcılarının online satış sitesiyle ilk teması domain üzerinden gerçekleşir. Sitenin domain adı amacını ve hizmet alanını ne kadar iyi yansıtırsa kullanıcılar üzerinde o kadar güzel bir etki yaratır. Ve bu etki, ticari başarılarını artırmasına olumlu katkı sağlar.

E-ticaret siteleri için domain seçme süreci marka hakları, güvenilirlik ve profesyonellik ile büyüme olanakları bağlamında da önemli bir süreçtir. Söz konusu olan ticari markalar olduğunda kendi web sitesinin olması kötüye kullanımları önler. Bu konuda ihmal içinde olan firmalar hem ticari kayıp yaşar hem de müşteri kaybeder. İyi seçilmiş alan adları sayesinde yeni kurulan e-ticaret siteleri bile güvenilirlik ve profesyonellik konusunda daha iyi bir performans sergiler. Böylelikle büyüme olanakları genişler.

Bu bakımdan online alışveriş sitesi kurmak istiyorsanız kullanışlı ve akılda kalıcı bir alan adı seçmeniz gerekir. Yapacağınız doğru seçimler ticari başarılarınızı olumlu yönde etkiler. Yanlış seçimler ise hedef kitleniz tarafından yeterince iyi anlaşılamamanıza yol açar. E-ticaret siteleri için domain seçme süreci sadece bugünü değil, aynı zamanda da gelecekteki iş süreçlerini etkiler. Potansiyel pazarlara giriş yapan siteler iyi seçilmiş domain nameler aracılığıyla daha kısa sürede büyüme imkanı elde eder.

Bu bağlamda önemli bir diğer konu da yatırım değeridir. Nitekim iyi seçilmiş domainler sektörde öne çıktıkça sahibine önemli maddi fırsatlar kazandırır. Yatırım değerini artıran domainler, sosyal medya pazarlama aracılığıyla markanın ticari başarılarını da olumlu yönde etkiler. Marka algısı güçlendikçe hedef trafik ve müşteri kitlesi artmaya başlar. E-ticaret siteleri için domain seçme süreci işte bu nedenlerden dolayı önemli bir süreçtir.

Domain Seçiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ne tür bir web site söz konusu olursa olsun, domain seçme sürecinde dikkat edilmesi gereken bazı ortak noktalar vardır. Bunları kısaca şu şekilde ele alacağız:

Domain Sorgulama: Satın almayı düşündüğünüz domain için öncelikle sorgulama yapmanız gerekir. Bu süreç en temelde, alan adının kullanıma uygun olup olmadığını anlama sürecidir.

Akılda Kalıcılık: Domain seçerken akılda kalıcılık konusuna özellikle dikkat etmelisiniz. Akılda kalıcılığı yüksek domain adları dijital dünyada daima daha avantajlıdır.

Kısa İsimler: Alan adınızın gereğinden fazla uzun olması hatırlama güçlüğü yaratır. Bu da web üzerinden kullanıcı akışını olumsuz etkiler. Oysa kısa isimler bu bağlamda çok daha avantajlıdır. E-ticaret siteleri için domain seçme bağlamında da bu nokta önemlidir.

Kullanıcı Dostu: Bazı alan adları kısa olsa bile kullanıcı dostu olmayabilir. Örneğin yabancı sözcükler içeren, gereğinden uzun veya açıklayıcı olmayan domain adları iyi bir seçim değildir. Domain seçimi sırasında karmaşık adlardan uzak durmak gerekir.

Faaliyet Alanı: Siteniz için seçeceğiniz alan adı faaliyet alanınızla yakından ilgili olmalıdır. E-ticarette markalaşmanın temel yöntemleri ile uyumlu domainler kurumsallaşma açısından daha doğru bir seçimdir.

Hedef Kitle: Sitenizin hedef kitlesi, domain seçimi sırasında dikkat etmeniz gereken konulardan bir diğeridir. Kullanacağınız kelimelerin hedef kitleniz nezdinde mutlaka bir karşılığı olmalı. Söz konusu olan e-ticaret siteleri için domain seçme olduğunda bu nokta çok daha önemlidir.

Okuyuş Kolaylığı: Satın almayı düşündüğünüz alan adının yazımı kolay olduğu halde okunuşu kolay olmayabilir. Bu da ifade ve hatırlama güçlüğü yaratacağı için trafik kaybı riski yaratır.

Rakam ve Tireden Kaçınmak: Domain satın alımında önemli noktalardan biri de domainin rakam veya tire içermemesidir. Aksi durumda sayfalarınızın indeks alma ihtimali düşer.

Anahtar Kelime Kullanımı: Siteniz için seçeceğiniz alan adının anahtar kelime içermesi SEO ve diğer konularda doğrudan avantaj sağlamaz. E-ticaret siteleri için domain seçme konusunda bunu unutmamalısınız. Ancak akılda kalıcılığı olumlu yönde etkiler.

E-Ticaret Siteleri İçin Domain Name Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-ticaret sitesi kurulumuna başlamadan önce sitenin domain adını almış olması gerekir. Bu noktada iyi bir araştırma yapmak ve en güzel alan adını almak önemli. E-ticaret siteniz için alan adı seçimi sırasında şu noktalara özellikle dikkat etmelisiniz:

Tescil Durumu: Almayı düşündüğünüz alan adının önceden tescil edilmemiş olması gerekir. Eğer tescil söz konusuysa, alan adı kullanıcısı domain üzerindeki haklarını kaybetmedikçe veya devir söz konusu değil ise alım gerçekleşmez.

Marka Bilinirliği: Alacağınız alan adı markanızın bilinirliğini olumlu yönde etkilemeli. Bu yüzden markanızla, sektörünüzle ve verdiğiniz hizmetlerle ilgili bir alan adı seçmeye dikkat etmelisiniz. E-ticaret siteleri için domain seçme bağlamında bu nokta özel bir öneme sahip.

Sektörel Konum: E-ticaret sitenizi web dünyasında daha iyi şekilde öne çıkarmak için alan adı seçimi sırasında sektörel konumunuza odaklanabilirsiniz. Örneğin "hepsiburada" alan adı bu bağlamda güzel bir seçimdir.

Kapsayıcılık: Eğer yatay e-ticaret yapacaksanız alan adınızın ürün çeşitliliğinizin tamamını yansıtmasına dikkat etmelisiniz. Dikey e-ticaret yapacak olmanız durumunda ise ilgili ürünlerde gücünüzü hissettirecek nitelikte bir domain kullanmalısınız.

Karakter Sayısı: Kullanacağınız alan adının olabildiğince kısa olması gerekir. Bu konuda maksimum 12 karakter kullanabilirsiniz. Ancak daha etkili olması için kısa alan adlarını tercih etmelisiniz. E-ticaret siteleri için domain seçme bağlamında bunu unutmamalısınız.

Rakip Siteler: Birçok sektörde rakipler birbirlerinin performansını düşürmek için yakın veya eş anlamlı domain satın alma yoluna gitmekte. Siteniz için alan adı satın alırken yakın ve eş anlamlı alan adlarını satın alarak bu tür riskleri önleyebilirsiniz.

Alan Adı Uzantısı: E-ticaret siteleri için alan adı uzantısı konusunda en yaygın tercih .com uzantısıdır. Ancak rakip sitelerin olası ataklarını önlemek için alan adınızın .net ve .org gibi diğer uzantılarını da satın alıp alan adınıza yönlendirmenizde yarar var.

Ülke Uzantısı: Bu uzantı, web sitesinin hizmet verdiği coğrafi bölgeyi belirtir. Bazı durumlarda ülke uzantısı, projenin hedef kitlesi açısından daha avantajlıdır. Coğrafi aramalarda konum avantajı kazanmak için .com.tr uzantısı da tercih edilebilir.

E-Ticaret Siteleri İçin Domain Uzantısı Seçimi

Online alışveriş siteniz için alan adına karar verdikten sonra domain uzantısı seçimini de tamamlamalısınız. Bu bağlamda en yaygın tercih .com uzantısıdır. Bunun yanı sıra .net veya .store gibi alan adı uzantılarını da seçmek mümkün.

Ülkemizde e-ticaret siteleri için domain seçme bağlamında en çok .com uzantısının tercih edildiğini söyleyebiliriz. Nitekim .com uzantısı kolay erişilebilir olması nedeniyle e-ticaret siteleri arasında daha fazla ilgi görüyor. Ancak farklı uzantılar kullanarak da online alışveriş sitesi kurulumu gerçekleştirmek mümkün.

Domain seçiminin püf noktaları bağlamında alan adı uzantılarının türlerini ve özelliklerini bilmenizde yarar var. Bunlar arasında en önemlileri kısaca şu şekildedir:

.com: Ticari amaçlı sitelerde yaygındır. "Commercial" kelimesinin kısaltmasıdır. E-ticaret siteleri için domain seçme bağlamında en çok .com uzantısı ön plandadır.

.org: Çeşitli organizasyonlar tarafından kullanılır. "Organization" kelimesinin ilk üç harfinden oluşur.

.net: Teknoloji ve bilişim sektöründe hizmet veren siteler için daha uygundur. "Network" kelimesinin ilk üç harfinden gelir. E-ticaret siteleri için domain seçme bağlamında bu uzantı daha çok bilişim firmaları arasında yaygındır.

.info: Bilgi paylaşım amacı taşıyan siteler için daha uygundur. "Information" kelimesinin kısaltmasıdır.

.gov: Devlet kuruluşlarına aittir. "Government" kelimesinden gelir.

.edu: Eğitim kurumlarına aittir. "Education" kelimesinin kısaltmasıdır.

.biz: İşletmeler için kullanılır. "Business” kelimesinin kısaltmasıdır.

.co: Şirketler veya işletmelerin tercih ettiği bir uzantıdır. "Company" kelimesinin kısaltmasıdır. Şirketlerin uluslararası tanınırlığına işaret eder. E-ticaret siteleri için domain seçme bağlamında bu uzantı daha çok uluslararası şirketlerin tercihidir.

.pro: Professional ifadesinin kısaltmasından oluşur. Profesyonel çalışanların web sitesi alan adı seçiminde yaygın bir kullanımı vardır.

.name: Gerçek isimler için kullanılır. Örneğin www.adinizsoyadiniz.name adresinde bu tür bir kullanım vardır.

Domain Seçimi E-Ticaret SEO Açısından Avantaj Sağlar Mı? 

Bir web sitesinin alan adı ile SEO performansı arasındaki ilişki öteden beri birçok tartışmaya konu olmuştur. Bu tartışmaların temelinde, alan adında anahtar kelime kullanmanın sıralamaları olumlu yönde etkilediği düşüncesi yer almakta. Oysa arama motoru algoritmaları ilgili aramalarda web siteleri sıralarken birçok kriteri dikkate alıyor. Üstelik yapay zeka sistemlerinden yararlanan algoritmalar en alakalı eşleşmeleri en kısa sürede yapıp en kaliteli içerikleri üst sıralara taşıyor. E-ticaret siteleri için domain seçme konusunda bunları unutmamak gerekir.

Bu bakımdan domain adında anahtar kelimenin yer almasının sıralama sonuçlarında doğrudan avantaj sağladığını söylemek güçtür. Web sitenizin alan adı ne olursa olsun ilgili aramalarda üst sıralarda çıkmak için her şeyden önce sayfa içeriğinizin kalitesinin yüksek olması gerekir. Dolayısıyla e-ticaret siteleri için domain seçme süreçleri konunun sadece bir yönüdür. Sayfada e-ticaret için SEO optimizasyonları gerçekleşmişse alan adından bağımsız olarak sayfanın üst sıralarda çıkma şansı artar.

Bununla birlikte alan adınızda anahtar kelime kullanmanız bilinirlik açısından önemli bir avantajdır. Bu durum aynı zamanda da sayfalarınızı tıklama isteğini olumlu yönde etkiler. Kısa, etkili ve hedef kitleye doğru mesajlar veren domain adı seçenekleri her zaman için daha iyi bir seçimdir. E-ticaret siteleri için domain seçme konusunda bunları da unutmamak gerek. 

Referanslar

Sektör uzmanlığı ve büyük marka deneyimi...

Tüm Referanslarımız
Uludağ Üniversitesi ULUTEK Teknoloji Geliştirme Bölgesi K:1 D:124 Görükle Nilüfer/BURSA
İletişim Formuna Git
Numaranızı Bırakın Biz Sizi Arayalım
Güvenlik Kodu
Hipotenüs Hipotenüs® Yeni Nesil E-Ticaret Sistemleri ile Hazırlanmıştır.